חדשות הארץמבזקים

בית הדין החליט לעצור את שביתת הרופאים

ההסתדרות הרפואית קיבלה אתמול (שני) החלטה להשבית היום את המערכת הרפואית ולמנוע טיפולים וניתוחים מאלפי חולים ומטופלים. השביתה עוררה את זעמו של הציבור וגם של המערכת הפוליטית. לפני זמן קצר החליט בית הדין לעצור במיידי את השביתה ולהורות על הפסקתה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, על החלטת ביה"ד לעבודה: "אנו מכבדים את החלטה בית הדין לעבודה אך איננו מסכימים עם ההחלטה. לאור זאת הורנו לרופאות ולרופאים לשוב לעבודתם, לאחר שביתה שנמשכה לאורך רוב יום העבודה. לפנינו מאבק ארוך וההכרזה שלנו השבוע על סכסוך עבודה תאפשר לנו יותר כלים להמשך, לרבות האפשרות לפתוח בשביתה כללית, להבדיל משביתת מחאה עליה עמד ביה"ד".

לדברי פרופ' חגי, אכן, כפי שקבע ביה"ד, ההודעה על השביתה נמסרה רק אתמול ב-20:00, וזאת יום לאחר הכרזה על סכסוך עבודה. עם זאת, הרי מובן מאליו כי הדבר נובע מן העובדה שהכנסת העבירה את החוק לביטול עילת הסבירות רק בשעות הצהריים המאוחרות, ומכאן לוח הזמנים הדחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ביטול עילת הסבירות מהווה סכנה אמיתית ומוחשית למערכת הבריאות ולצוותי הרפואה, ואין מדובר בחשש תיאורטי. בכוונתנו למצות את מלוא ההליכים והצעדים שעומדים לרשותנו כדי להיאבק ברוע הגזירה״. מסר פרופ' חגי.

רופאים
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button