חדשות הארץמבזקים

"לא אאפשר להעמיק את השסע": יו"ר ההסתדרות מאיים בהשבתת המשק

מיד בתום ההצבעה בכנסת על צמצום עילת הסבירות ולאחר מאמצי תיווך שנמשכו עד הרגע האחרון בבית הנשיא, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מסר הצהרה דרמטית לציבור.

מדברי בר דוד: "בימים האחרונים עשיתי כל שביכולתי כדי להביא לפשרה שבה חפץ רוב העם במדינת ישראל. הפערים שנותרו היו קטנים וראויים לגישור אבל כל מאמצי התיווך כשלו בגלל גחמות פוליטיות משני הצדדים. תודתי והערכתי לנשיא המדינה יצחק הרצוג, על ההירתמות והמחויבות העמוקה שהפגין כדי להשיג הסכמה רחבה. זו הייתה שעת מבחן למנהיגות אחראית וצריך לומר ביושר כי היו מקבלי החלטות שהעדיפו שיקולים צרים של אגו על פני טובת החברה הישראלית."

עוד אמר: "ההגה נמצא בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוחמצה כאן הזדמנות היסטורית לאחות את הקרעים בעם ולנווט את ישראל חזרה לשפיות. כפועל יוצא, המציאות שנוצרה כאן סדקה את האמון הבסיסי ביותר בין העם לנבחריו, תוך ערעור התשתית הערכית שעליה נבנתה מדינת ישראל. המדינה שלנו נקלעה למשבר שאנחנו עדיין לא קולטים את חומרתו והיקפו. המחיר שכולנו עלולים לשלם על כך ביטחונית, כלכלית, חברתית ובינלאומית, מעמיד בסכנה ממשית את ההישגים האדירים שצברה ישראל מיום הקמתה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "אני עומד מאחורי הדברים שאמרתי בשבועות האחרונים, ומבהיר כי מרגע זה ואילך לכל התקדמות חד-צדדית ברפורמה, יהיו השלכות קשות. לא אאפשר להעמיק את השסע והקיטוב בעם. או שהדברים יתקדמו בהסכמה רחבה, או שלא יתקדמו כלל. ההסתדרות היא גוף על מפלגתי שמאגד את העובדות והעובדים מכל הקשת הפוליטית. כשותפה מרכזית להקמת המדינה ובנייתה, ההסתדרות תמשיך להיאבק ביתר שאת כדי לקדם סולידריות, שוויון וערבות הדדית. כבר בימים הקרובים אכנס את המוסדות העליונים של ההסתדרות מתוך כוונה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק ולהפעילו בעת הצורך עד להשבתה מלאה".

ארכיון. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

Back to top button