מבזקיםפוליטי / מדיני

"הם מוכנים בכל מחיר לפרק את החברה הישראלית ביודעין"

יו"ר "הציונות הדתית" ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא דברים לפני זמן קצר (שני) בישיבת הסיעה השבועית והתייחס לפרסום נתוני האינפלציה ויוקר המחיה.
 
בפתח דבריו אמר: "ביום שישי האחרון פורסמו נתוני האינפלציה. לשמחתי, נתונים שמראים על התמתנות ובלימה וכולי תקווה שהמגמה הזו תימשך. אתמול פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את תחזית הצמיחה וגם היא, מוטה כלפי מעלה. התקשורת כדרכה לא מפסיקה לשאול אותי אם לקשור כתרים לעצמי או למדיניות של הנגיד. יש לי מטרה אחת – לקשור כתרים לאזרחי ישראל ולהקל על הכיס של כל אחד ואחת מכם. הנתונים הללו הם הישג של אזרחי ישראל והם תוצאה של מדיניות פיסקאלית שלנו שמתואמת למדיניות המוניטרית של בנק ישראל ואני מודה לנגיד בנק ישראל על השותפות במאבק ביוקר המחיה. מיום כניסתי לתפקידי הגדרתי את המאבק ביוקר המחיה כמאבק החשוב ביותר שלי. שלנו. של הממשלה כולה."
 
בנוסף, אמר: "המס הגבוה ביותר שמושת על אזרחי ישראל הוא האינפלציה – שחיקת הכסף של אזרחי ישראל. מבחינתי, כשר אוצר, המאבק באינפלציה הוא חלק משמעותי ומרכזי מהמאבק ביוקר המחיה. בשבוע שעבר קיבלתי החלטה היסטורית וחתמתי על פטור ממכס על ייבוא חלב בהוראת שעה לשלושה חודשים. עשיתי זאת מתוך דאגה לאזרחי ישראל, משום שאני לא מוכן לקבל את העובדה שאין חלב על המדפים. אנחנו נמצאים בתקופה של חופשת קיץ ולפני תקופת החגים ואני לא יכול לחיות עם העובדה שאין מספיק חלב על המדפים. בד בבד, כמי שרואה בחקלאות ערך וחשיבות אדירה, אני מתכוון לקדם מספר צעדים משמעותיים לטובת החקלאות הישראלית, כל זה בתוספת למיליארדים שאנחנו משקיעים בתמיכות בחקלאות ובחקלאים. אני מקפיד על כך שלא תהיה במהלך הזה פגיעה בחקלאים ולא אירתע מפניות פופוליסטיות לבג"ץ. נעשה אך ורק את מה שטוב לאזרחי ישראל."
 
"השבוע בע"ה ועדת החוקה בראשותו של חבר הכנסת שמחה רוטמן תסיים את העבודה על חוק עילת הסבירות. ראשית אני רוצה להודות לחברי חבר הכנסת רוטמן על עבודה מקצועית, אחראית, מכילה ומכבדת. מתווה הסבירות שהציע בעבר שופט בית המשפט העליון נועם סולברג הוא המתווה שאנחנו מקדמים. אני רוצה להזכיר שבעבר חבר הכנסת סער תמך בצמצום עילת הסבירות, לפיד תמך אפילו אהרן ברק תמך בכך. אנחנו נמצאים בשיאו של טרלול מוחלט של מובילי מחאה שגוררים אחריהם את האופוזיציה שבאופי החלש של ראשיה לא מסוגלים לגדל עמוד שדרה ולנהוג כאופוזיציה אחראית. במקום אופוזיציה לממשלה הם נוהגים כאופוזיציה למדינה. אני רואה את השיח סביב סרבנות. מעבר לכך שמדובר לרוב באנשים שסיימו שירות מילואים לפני זמן רב ואין משמעות לסרבנות הפוליטית שלהם, אני חושב שהשיח סביב הסרבנות הוא שיח פסול ומסוכן." הוסיף.
 
עוד אמר: "אני רוצה לברך את בני גנץ על הצטרפותו לקריאה נגד הסרבנות הפוליטית. הרוב הישראלי הממלכתי מתנגד מכל וכל לגילויי סרבנות. עם זאת, אני מצר על התעקשותו של יאיר לפיד יחד עם מנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה שמוכנים בכל מחיר לפרק את החברה הישראלית ביודעין ולרמוס כל סממן של סולידריות ושל ממלכתיות. מילה נוספת על אירוע חשוב מאד שקורה היום. בהמשך לסיכום העקרונות הכללי שעליו הצהרנו לפני מספר חודשים, נחתום היום על הסכם המסגרת הסופי עם ההסתדרות. ההסכם אחראי מאד, מגודר, לא פורץ את מסגרות התקציב ותומך במאמץ שלנו להחזיר את האינפלציה לטווח היעד. ההסכם מביא אתו וודאות גדולה מאד למשק הישראלי."
 
עוד אמר: "אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על שיתוף הפעולה ועל האחריות המשותפת מתוך ראיית צרכי המשק והעובדים ולצוותים המקצועיים באגף השכר ובאגף התקציבים במשרד האוצר על עבודה מקצועית שהובילה לחתימה על הסכם איכותי וטוב לעובדים ולמדינת ישראל. בימים של מחלוקות נוקבות הוכחנו שאפשר לגשר על פערים ולהגיע להסכמות כשיש רצון טוב משני הצדדים. אני קורא ליו"ר ארגון המורים רן ארז ללכת בדרכו של ארנון בר דוד ולהיכנס למו"מ מתוך אחריות והבנת צרכי המשק ומגבלות התקציב. זה מה שדרוש כעת למערכת החינוך, למשק ולחברה הישראלית בכלל."
 
לסיום אמר: "מילה אחרונה – אני רוצה לברך את חברתי אורית סטרוק ואת ח"כ אוהד טל שמקדמים את חוק האגודות השיתופיות. ההתיישבות הכפרית בנגב ובגליל הם משימות ציוניות ראשונות במעלה, החוק מאפשר להגדיל, לחזק ולהגדיל את ההתיישבות הכפרית ואת ההיאחזות בקרקע. יחד נמשיך לחזק את הקשר האיתן בין עם ישראל לארץ ישראל ולדאוג להמשך שגשוג המפעל הציוני."

בנימין נתניהו - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button