חדשות הארץמבזקים

פעיל הליכוד באמירה מחרידה והתנצלות – במפלגה גינו בחריפות

פעיל הליכוד המוכר, איציק זרקא השתתף אמש (מוצ"ש) בהפגנה בצומת עין הנצי"ב שבכניסה הדרומית לבית שאן, בעד הרפורמה המשפטית. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, ניתן לראות כיצד זרקא מתרגז כאשר עובר לידו רכב וככל הנראה הנהג שהיה בו אמר לזרקא משהו שלא מצא חן בעיניו, מאחר ולאחר מכן התפרץ זרקא בפרץ אמירות מזעזעות על השואה וציין את מספר הנרצחים היהודים ואף אמר כי הוא "גאה על שישה מיליון שנרצחו".

התיעוד "חרך את הרשת" וגרר המון תגובות המביעות זעזוע מהדברים, מפלגת הליכוד ושר המשפטים יריב לוין פרסמו את תגובתם זמן קצר לאחר המקרה.

לאחר שהבין את גודל הנזק וחומרת אמירתו, פרסם הפעיל התנצלות בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מתנצל בשם כל העם היהודי בארץ ובתפוצות אני הותקפתי על ידי 80 עד 100 איש באלימות קשה כתוצאה מכך יצאו לי מילים מהפה שהם לא נכונות והדברים שהיא יצאו מהקשרם כמו כן הסבא שלי ניצול שואה ואנחנו יודעים מה עברו יהודי מדינות אירופה בשואה אני מתנצל בכל נפשיים מעומק נשמתי סליחה אם פגעתי במישהו מכילה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהליכוד נמסר: "תנועת הליכוד מגנה בתוקף את דבריו של איציק זרקא ומתנערת מהם לחלוטין. לא נקבל ולא נכיל אמירות מזעזעות מהסוג הזה. אנו קוראים לעצירת השיח המסית והאלים מכל הצדדים, זה הזמן להתאחד מול אויבנו והאתגרים הרבים שניצבים לפנינו."

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין: "אני מגנה בכל לשון את ההתנהגות וההתבטאויות המזעזעות של איציק זרקא הערב. אין מקום להתנהגות ולהתבטאויות כאלה בשום מקום ובשום מצב. בניגוד לדרך שבה פועלים ראשי האופוזיציה, שמגבים אלימות, סרבנות והסתה משמאל, אני לא אעבור לסדר היום על התבטאויות אלימות ופוגעניות, אפילו אם הן באות מאיש ימין."

שרת התחבורה מירי רגב: "אני מגנה בתוקף את הדברים הקשים והמזעזעים שאמר איציק זרקא. השואה היא מחוץ לתחום וקו אדום ואין מקום להתבטאויות כאלה. כפי שאני מגנה את הצד השמאלי של המפה במקרי הסתה ואלימות מילולית, כך אני נוהגת גם במקרה של אמירה כזו מהימין. לא נשלים עם שיח כזה" .

שר הביטחון יואב גלנט: "דוחה בשאט נפש את אמירתו הבזויה של איציק זרקא. במיוחד בימים אלו, על כולנו, מימין ומשמאל, לשמור על שיח מכבד וראוי ולזכור כי למילים יש משמעות. ‏טוב עשה שהתנצל."

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אמירה מזעזעת ונוראית של איציק זרקא. בשום אופן אין מקום להתבטאויות מהסוג הזה ולא משנה הסיבה. זו לא דרכנו – דרך הליכוד. כולנו חייבים להוריד את הלהבות האחד כלפי השני. אשכנזים, מזרחים, יהודים. אחים אנחנו."

Back to top button