מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "אנחנו צריכים את עילת הסבירות, מפני שיש לנו ממשלה לא סבירה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיע הערב (מוצ"ש) לעצרת המחאה נגד המהפכה המשפטית בהוד השרון.

לפיד אמר: "מדינת ישראל צריכה את עילת הסבירות יותר מתמיד, כי אנחנו באירוע בלתי סביר. בן גביר, סמוטריץ', רוטמן ולוין מנסים לבצע השתלטות עויינת על הישראליות. לא ניתן להם. אנחנו הרוב הישראלי, אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא, הם לא ישתיקו אותנו. […] אם עילת הסבירות תבוטל, כל הגדרות יפרצו, כל הגבולות יחצו. אנחנו צריכים את עילת הסבירות, מפני שיש לנו ממשלה לא סבירה. אנחנו צריכים אותה מפני שבית המשפט הוא קו ההגנה האחרון שלנו".

הוא הוסיף: "בשבוע שעבר היתה לי שיחה ארוכה עם אלוף-משנה אודי אורי, 'הצפונבון' כמו שקרא לו דודי אמסלם. הוא יילך בשבוע הבא לעוד ניתוח כדי להציל את העין שלו. הוא אמר לי, 'אני יודע שזה משפט מוזר, אבל אם אני צריך לתת עין בשביל להציל את הדמוקרטיה, אין לי בעיה עם זה'. זו רמת הנחישות שתציל את המדינה. זו רמת המחוייבות של הטייסים והמילואמניקים שנאבקים להצלת המדינה. זו זו רמת המחוייבות שאני רואה כאן מולי. אם אתם לא הייתם יוצאים לרחובות, האסון כבר היה מתרחש. ישראל כבר לא היתה דמוקרטיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "אני יודע שזה קשה, עוד שבוע ועוד שבוע, עוד שבת ועוד שבת, אבל אנחנו לא נשבר. כל שינוי הוא קשה. זו דרך ארוכה, אבל השינוי מגיע כשאנשים מחליטים שהם לא מוכנים לוותר. כשהם מחליטים להתייצב מול השקרים, ומול האלימות, ולהגיד: התקווה תנצח, האמת תנצח, הרוב הישראלי ינצח".

יאיר לפיד - עצרת מחאה - הוד השרון - לילה
צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד - עצרת מחאה - הוד השרון - לילה
צילום: אלעד גוטמן

Back to top button