מבזקיםפוליטי / מדיני

"סוף הצדק לנצח": המדינה הגישה את תשובתה לבג"ץ

מדינת ישראל הגישה הבוקר (שישי) את תשובת לעתירה לבג"ץ בנושא ההתיישבות בחומש שבצפון השומרון ופינוי מבנה הישיבה שהוקם שם. כזכור, בכל הפעמים האחרונות שהמדינה הייתה צריכה להגיש את תשובתה לעתירה, היא ביקשה דחייה. מתשובת המדינה עולה כי בכוונת הדרג המדיני לאשר באופן קבוע את שהות ישיבת חומש ביישוב חומש, המדינה מבקשת מבג"צ לאפשר לה לסיים את כלל הליכי ההסדרה במקום בחודשים הקרובים ולדחות את המשך ההליך בבג"צ לעוד כ- 10 חודשים.

"כוונת הדרג המדיני להסדיר את השהות הקבועה של הישיבה במקום", נכתב בפתח תשובת המדינה, עוד נכתב כי על רקע רצח תלמיד ישיבת חומש יהודה דימנטמן הי"ד ישנה חשיבות מדינית לשהיית ישראלים במרחב חומש "הדרג המדיני מבקש להדגיש בפני בית המשפט הנכבד כבר בפתח הדברים, כי על רקע רצח תלמיד הישיבה שהתרחש במקום, עצם השמירה על נוכחות ישראלית מתמדת במרחב, על גבי אדמות מדינה, כדין, ומבלי להפריע לשימוש בעלי החלקות הפרטיות באדמותיהם, נושאת עימה חשיבות מדינית ראשונה במעלה…. גדיעת הנוכחות הישראלית במקום עלולה לגרור עימה השפעה שלילית רוחבית בהיבטי סדר ציבורי, בכל מרחב איו"ש", נכתב.

בנוסף עולה מתשובת המדינה כי "שטח אדמות המדינה צורף לתחום המועצה האזורית שומרון, וניתנה למועצה האזורית שומרון הרשאה לתכנון של שטח זה, ואף הוגשה ללשכת התכנון פרוגרמה לתכנית, לגביה מתנהל שיח מקצועי בימים אלה", נכתב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום ביקשה המדינה מספר חודשים לצורך השלמה הליכי הסדרת הישיבה בחומש "נסיבות העניין, בית המשפט הנכבד מתבקש לאפשר למדינה למצות את ההליך התכנוני לשם הסדרת דרכי הגישה אל אדמות המדינה במסגרת הליכי התכנון של הישיבה במקום. מוצע, כי יתאפשר למדינה להגיש הודעת עדכון מטעמם בעוד 10 חודשים".

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון מסר "זה תחילתו של תיקון ערכי מוסרי ובעיקר צודק, סוף הצדק לנצח גם אם יתמהמה. בא יבוא. ההתיישבות בצפון השומרון היא חגורת הבטחון של כל מדינת ישראל, בניית הישובים חומש שא-נור גנים וכדים וישובים נוספים במרחב היא המעשה הציוני הנכון בעת הזו".

בני גל ממגורשי חומש מסר "שמחים לראות שמדינת ישראל מכירה מחדש בחשיבות ההתישבותית והביטחונית של חומש. השולט בחומש הוא השולט בכל מישור החוף, סמוכים ובטוחים שמדינת ישראל תמשיך בהליכי ההסדרה."

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש מסר "ב"ה התקדמנו שלב נוסף ועוד צעד בתיקון העוול. שמחים שמדינת ישראל עושה את המובן מאליו, מצפים מהממשלה להסדיר בפועל את החזרה לכל ישובי צפון השומרון וגוש קטיף בקרוב".

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון, בתגובה לתשובת המדינה לבג"ץ בנושא חומש: "זה תחילתו של תיקון ערכי מוסרי ובעיקר צודק, סוף הצדק לנצח גם אם יתמהמה. בא יבוא. ההתיישבות בצפון השומרון היא חגורת הבטחון של כל מדינת ישראל, בניית הישובים חומש שא-נור גנים וכדים וישובים נוספים במרחב היא המעשה הציוני הנכון בעת הזו".

'שלום עכשיו' לאחר פרסום תשובת המדינה לבגצ בעניין חומש: "בזמן שמאות פעילינו צועדים עם פלסטינים למען שלום, ובדרישה לפירוק מאחז העבריינים חומש, טוענת המדינה כי יש להמשיך את ההיאחזות הלא חוקית והאלימה במקום. בושה. במקום לפנות את המאחז ויפה שעה אחת קודם, ממשלת הסיפוח מעדיפה לרמוס את החוק, המוסר, והאינטרס הישראלי, עבור הגחמות של סמוטריץ וחבריו. המדינה נותנת פרס לעבריינות, ואם לא נתעורר ונעצור את פרויקט העליונות היהודית על הגבעות, השטחים יכבשו את ישראל."

ארכיון. צילום: ישיבת חומש

Back to top button