מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ שהגיש את ההצעה לפירוק לשכת עו"ד מגיב: "שימשיכו לאיים, אנחנו ממשיכים עד הסוף"

במליאת הכנסת אושרה היום (רביעי) בקריאה הטרומית הצעת החוק של ח״כ חנוך מילביצקי מהליכוד, שנועדה להקים מועצת עורכי דין ולהפוך את לשכת עוה״ד הנוכחית לוולונטרית ובעצם לפרק את המונופול שהיא הפכה להיות על ציבור עורכ הדין: "היום העברנו בקריאה טרומית את הצעת החוק שלי להפיכת לשכת עוה״ד לוולונטרית. עשינו את הצעד הראשון לשחרור ציבור עורכי הדין מעולו של ארגון מקצועי דורסני וארכאי אשר מזה שנים רבות משרת את עסקניו בלבד. העסקנות הישנה כבר מאיימת. שימשיכו לאיים. אנחנו ממשיכים עד הסוף."

תגובת עו״ד עמית בכר ראש לשכת עורכי הדין להצעת החוק לפירוק הלשכה שעברה בקריאה טרומית: ״מדובר בחוק בריוני, אנטי דמוקרטי ולא מוסרי. הם רוצים לפרק כל גוף ששומר על החוק ושומר על הדמוקרטיה. בממשלה ובכנסת חיכו לראות מי ינצח בבחירות ללשכה ואז קיבלו את ההחלטה לפרק את הלשכה. לשכת עורכי הדין תלחם בהחלטה בכל דרך חוקית אפשרית עד לביטולה״.

ממאבק הגלימות נמסר בתגובה להצעת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין: "הפסדתם בבחירות הדמוקרטיות והחלטתם לשרוף את המועדון? ההצעה לפירוק הלשכה ממחישה יותר מכל למה צריך להגביל את כוחם של הפוליטיקאים. מי שמבטל הבחירות בלשכת עוה"ד כי התוצאות לא נראות לו, לא יהססו לבטל תוצאות הבחירות לכנסת, בבוא היום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מובילי ׳כוח קפלן׳: "בליץ החקיקה הדיקטטורי בעיצומו, נתניהו מנסה לעלות עם הD-9 על כל מוסדות שלטון החוק. מי שינסה לפרק את הלשכה רק כי הפסיד בה בבחירות דמוקרטיות – יגלה שמיליוני אזרחים יעמדו בינו לבין מוסדות שלטון החוק. מה שהיה הוא לא מה שיהיה, נורת האזהרה שהופעלה שלשום בנתב״ג תהפוך בימים הקרובים להתנגדות שטרם נראתה כמותה."

משפט - שופט - עורך דין
אילוסטרציה. צילום: FREEPIK

Back to top button