מבזקיםצבא וביטחון

"ביטחון המדינה מוטל על הכנפיים. כולנו סומכים עליכם"

טקס סיום קורס הטיס 186 נערך הערב (חמישי) בבסיס חיל האוויר בחצרים. האירוע נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון, יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי.

מדברי ראש הממשלה נתניהו: "אויבינו אינם מבחינים בין מחנה אחד למחנה אחר, בין חילונים, דתיים או חרדים. הם גם לא מבחינים בין יהודים ללא-יהודים. מבחינתם, כולנו מטרה לפגיעה, ויותר מזה – כולנו יעד להשמדה. לכן, כולנו חייבים להתייצב יחד כדי להגן על המדינה שלנו. אמרתי זאת אתמול בבה"ד 1, אני אומר פה היום גם בטקס הסיום הזה: יש לנו מדינה אחת, יש לנו צבא אחד, יש לנו בית אחד. נשמור על הבית יחד ונחזור הביתה בשלום – וכשיגיע יום פקודה, נתייצב לדגל מלוכדים ונחושים כאגרוף המחץ".

הוא הוסיף: "העיקרון שמנחה אותנו – מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו ובעוצמה יתרה. אנו פועלים ללא הרף נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה לפתוח נגדנו חזיתות של טרור – בסוריה, בלבנון, בעזה, ביהודה ושומרון. אנחנו פועלים גם נגד הניסיונות של איראן לפתח תאי טרור ויכולת של טרור גם במדינות השכנות לנו, שאינן מדינות בעימות איתנו. לא ניתן לאיראן להיאחז בגבולותינו, לא נאפשר לה להקים מפעלים של נשק מדויק בלבנון וסוריה, וכמובן שלא נשלים עם כוונותיה של איראן לפתח ארסנל גרעיני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "גם אם ייחתם הסכם בין ארה"ב לאיראן על תכנית הגרעין שלה – ההסכם הזה לא יחייב אותנו. אנחנו נשמור על זכותנו ועל חובתנו להגן על עצמנו, בכוחות עצמנו, מפני כל איום שהוא, בכל מקום במזרח התיכון – ולחיל האוויר יש ויהיה חלק חשוב מאוד בזה. ולכן בוגרי ובוגרות מסדר כנפיים 186, סיימתם עכשיו מסלול ארוך ותובעני. מעכשיו אתם שותפים מלאים למשימות הליבה של חיל האוויר. כובד האחריות מונח על הכתפיים – ביטחון המדינה מוטל על הכנפיים. זוהי הזכות וזוהי המחויבות שמופקדות בידיכם. כולנו סומכים עליכם. כולנו גאים בכם – וכולנו מצדיעים לכם. בהצלחה מעומק הלב".

מדברי הרמטכ"ל הלוי: "ראשית ברכות לחיל האוויר ליום הולדתו ה-75 – כמה טוב שיש למדינת ישראל את חיל האוויר הזה, השנים עושות לו טוב. נאחל לו שימשיך להשתבח תחת פיקודך תומר. משחר ימי ההיסטוריה האדם רצה כנפיים. […] האדם רצה כנפיים, לעצמו – כדי שיוכל לעוף ולהגיע למקומות חדשים. בוגרות ובוגרי הקורס היקרים, גם אתם ביקשתם כנפיים, אך לא לעצמכם – כי אם למען הכלל. הכנפיים שלכם מסמלות לא את הרצון האישי לעוף, אלא את הרצון להגן. כנפיים של הגנה על מדינת ישראל ואזרחיה. את כנפי הטייס אותן קיבלתם היום אתם עונדים על החזה, אך הן סמל לגודל האחריות שמונחת לכם מרגע זה על הכתפיים".

הוא הוסיף: "האחריות להגנה על מדינת ישראל היא לא רק אחריות לאומית, אלא קודם כל אחריות אישית. כל אחד ואחת מכם נושא מהיום אחריות רבה וכבדה לביצור ביטחון המדינה. היכולות המבצעיות שרכשתם לאורך הקורס – הן שיאפשרו לכם להמריא למשימה, לפעול במקצועיות, בנחישות ובקור רוח, להסתכן ולשוב הביתה בשלום. אני גאה בכם על הדרך שעברתם, ויותר מכך – על הדרך שאתם עוד נכונים לעבור".

הוא פנה אל בוגרי הקורס ואמר: "בוגרים ובוגרות יקרים, אזרחי ישראל נושאים אליכם עיניים ושמים את מבטחם בכם. אתם, יחד עם לוחמי צה"ל ומפקדיו כולם, תוסיפו למלא את ייעודנו ולהבטיח ביטחון למדינת ישראל, מתוך עוצמה מבצעית ומחויבות ערכית. חיל האוויר הוא מרכיב משמעותי בעוצמתו של צה"ל, ומאפשר לנו יכולת תקיפה מדויקת, עוצמתית, גמישה ומכריעה. פעם אחר פעם הוכחתם כי אתם ראויים להיות טייסים בחיל האוויר הישראלי, וזה מה שאני מצפה מכם גם בהמשך הדרך – להוביל, להנהיג, ולבצע כל משימה במקצועיות ובמסירות. אתם מסיימים היום את הקורס הזה, הכשרה ארוכה ומורכבת. אתם ממריאים לשליחות לשלושים השנים הבאות, תטוסו במהלכן בסדיר ובמילואים, ואני יודע שתמיד תתייצבו כשתיקראו להגן על המדינה – על העיקרון הזה מושתת צה"ל".

בסיום דבריו אמר: "אין לדעת מה יקרה בשלושים השנים הבאות. אך ישנם דברים ודאיים – יהיו איומים ביטחוניים למדינת ישראל, מולם נידרש להיות חזקים מאוד, תהיינה גם מחלוקות – זהו סימן שהחברה הישראלית ערנית ואכפתית. מול שני אלה נותר לדרוש תחזית אחת יציבה, שהיא הביטוח שלנו לאיומים ולמחלוקות – תמיד נגן על עצמנו ותמיד תהיה משימת הביטחון שסביבה נדע להתלכד מעבר לכל מחלוקת. מכיוון שהביטחון על הפרק, אתם תגיעו לשרת, לא תתנו ולא תימנעו".

סיום קורס טיס - ראש הממשלה נתניהו
צילום: חיים צח, לע"מ
סיום קורס טיס - ראש הממשלה נתניהו
צילום: חיים צח, לע"מ
סיום קורס טיס - ראש הממשלה נתניהו - קצין
צילום: חיים צח, לע"מ
סיום קורס טיס - ראש הממשלה נתניהו - נשיא המדינה הרצוג - שר הביטחון גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button