מבזקיםמשפטי/פלילי

רצה למות כשהיד: הגיע להר הבית עם סכין בכיסו במטרה לרצוח יהודים

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את מהדי כלבונה (30), תושב שכם, במעשה טרור של ניסיון רצח, לאחר שהצטייד בסכין והגיע להר הבית במטרה לבצע פיגוע ולמות כשהיד לפני כשלוש שנים.

על פי כתב האישום הנאשם, ללא היתר כניסה לישראל, רכש סכין על מנת לפגוע ביהודי ולמות כשהיד. כעבור מספר שנים החליט להוציא לפועל את תכניתו ולהרוג יהודי בעל חזות חרדית באמצעות דקירות סכין בהר הבית. הנאשם סיפר על כך לאחיו, הצטייד בסכין, התפלל במסגד בשכם, נכנס לשטח ישראל ונסע לעיר העתיקה. בעודו עולה במדרגות שער הכותנה (בכניסה לרחבת הר הבית) בכוונה לבצע את הפיגוע בחצר המסגד, פנה אליו שוטר וביקש שירוקן את כיסיו. לאחר שנחשפה הסכין, נעצר הנאשם.

בתשובה לכתב האישום טען בא כוחו של הנאשם כי קיים ספק רב בדבר אמיתות דבריו של הנאשם במהלך חקירותיו ומשקלם נוכח מצבו השכלי, טענה אשר נדחתה. עוד נטען על ידי בא כוחו כי מעשיו של הנאשם מהווים הכנה לביצוע עבירה ואינם עולים כדי ניסיון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד ג'ני אבני, הדגישה כי מעשיו של הנאשם יוצאים מגדר הכנה ומהווים במובהק תחילת ביצוע עבירת ניסיון רצח. לטענת הפרקליטות מעשיו של הנאשם, נשיאת הסכין על ידו, הודאתו בחקירה ודבריו לאחיו מוכיחים את הנטען בכתב האישום. ביהמ"ש, כאמור, הרשיע את הנאשם במעשה טרור של ניסיון לרצח, בהחזקת סכין ובשהייה בלתי חוקית בישראל.

בהכרעתו, קבע בית המשפט כי הודאתו של הנאשם במעשה הייתה עשירה בפרטים, קוהרנטית, מהימנה והולמת את יתר הראיות, ולפיכך המסקנה החד משמעית הנגזרת היא אחריותו של הנאשם בכל המיוחס לו. בית המשפט ציין כי מעשיו של הנאשם אינם בגדר 'הכנה לעבירה' בלבד כפי שטענה ההגנה, אלא עולים כדי ניסיון לביצוע העבירה: "משיצא מפתח ביתו, הגיע לאחר זמן לכניסה להר הבית… כשבידו סכין וכשמטרתו להוציא את החלטת ההמתה אל הפועל".

מסגד אל אקצא - הר הבית
אילוסטרציה. 20022274 © Yirmi Oppenhime | Dreamstime.com

Back to top button