טכנולוגיהמבזקים

האם תוקם פלטפורמה עולמית לשיתוף מידע במאבק כנגד מתקפות סייבר?

ראשי מערכי הסייבר של 40 מדינות וארגונים מקדמים שיתוף פעולה בין מדינתי כחלק מה-International Counter Ransomware Initiative, יוזמה בינלאומית שמוביל הבית הלבן שמטרתה להתמודד עם מתקפות כופרה שהפכו לתופעה בינלאומית; ישראל ואיחוד האמירויות שמובילות את פלטפורמת השיתוף הטכנולוגי ומציגות פיתרון טכנולוגי רב לאומי בשיתוף מיקרוסופט ישראל.

מערכי הסייבר הלאומי של ישראל ואיחוד האמירויות, יחד עם עשרות מערכי הסייבר של מדינות נוספות, יוזמים הקמת פלטפורמה עולמית לשיתוף מידע במאבק כנגד האקרים ומתקפות כופרה. המערכת מוקמת בימים אלו באמצעות מיקרוסופט ישראל במסגרת יוזמה עולמית בהובלת הבית הלבן שמטרתה להתמודד עם מתקפות כופרה בכל העולם.

המערכת המתקדמת ששמה Crystal Ball, הוצגה במהלך קבינט הסייבר העולמי שהובילו מיקרוסופט ישראל ומערך הסייבר הלאומי כחלק משבוע הסייבר. בקבינט השתתפו כ-15 מדינות החברות ביוזמה של הבית הלבן ובכלל זה איחוד האמירויות, נציגים בכירים מהבית הלבן בארצות הברית, גרמניה, אנגליה, סינגפור האינטרפול ועוד. את פגישת קבינט הסייבר פתחו ראש מערך הסייבר, גבי פורטנוי ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אלון חיימוביץ' שהרחיב לגבי יכולות בינה מלאכותית בתחום הסייבר. מערך הסייבר הלאומי הציג את תפיסת הסייבר של ישראל, ונערכה סקירת סייבר גלובאלית על ידי מנהל קבוצת ניתוח איומי הסייבר של מיקרוסופט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מייקרוסופט ישראל

היוזמה שמוביל הבית הלבן להתמודדות עם מתקפות כופרה החלה לפעול בסוף 2022 ומונה כ-40 מדינות וארגונים, בהן ישראל. המדינות החברות ביוזמה הצהירו על מחויבות משותפת לחיזוק העמידות הבין-לאומית למתקפות כופרה ולחיזוק ההתמודדות הרב לאומית במאבק בפעילות קבוצות פשיעת סייבר. במסגרת זו הוקמו קבוצות יעודיות לנושאים שונים, וישראל יחד עם איחוד האמירויות מובילות קבוצה שמטרתה פיתוח והעמדת טכנולוגיה לשיתוף המידע ולפעולה המשותפת בין המדינות תוך שיתוף של המגזר הפרטי.

מערכת ה-Crystal Ball היא פלטפורמה עננית מתקדמת חובקת מדינות ושותפויות, פרי שיתוף פעולה בין מיקרוסופט ישראל, מערך הסייבר הלאומי הישראלי ומערך הסייבר של איחוד האמירויות. מטרתה לאפשר ניתוח ושיתוף מידע באופן אינטראקטיבי, מהיר, בטוח וקל בין מדינות בנושאי הגנת סייבר: מתחום של ניתוח תקיפות סייבר ועד לבנייה וגיבוש מדיניות סייבר לאומית. המערכת הוקמה בהובלת ישראל ואיחוד האמירויות, ובגלל תפקידה וחשיבותה היא נמצאת בבסיס יוזמת הסייבר הבינלאומית של הבית הלבן.

לדברי גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי: "אנחנו מתמודדים עם אתגרים משותפים בסייבר. משטח התקיפה מתרחב יחד עם טכנולוגיות חדשות ומוטיבציה גוברת של תוקפים. אנחנו צריכים להתמודד בשותפות עם האתגרים ולהשתמש בידע שנצבר ובטכנולוגיות חדשות לטובת הגנה טובה ומהירה יותר".

אלון חיימוביץ', מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "בעידן של מתקפות מתוחכמות, נדרש מענה משולב ומתוחכם ונדרש לייצר קואליציות. המערכת שהוצגה היום לראשי מערכי הסייבר תעניק למדינות את הכוח, היכולות והידע להילחם במתקפות כופרה ב-Real Time תוך שיתוף פעולה רציף, נוח ואיכותי. אנחנו גאים ביכולות הגנת הסייבר שפיתחה החברה בשנים האחרונות וביכולת שלנו לשתף במודיעין, התראות תוך שילוב עם פלטפורמות לשיתוף פעולה אפקטיבי."

אילוסטרציה. Malware photo created by DCStudio – www.freepik.com

Back to top button