מבזקיםצבא וביטחון

אמירות החיילים נגד ישראל ובעד ג'נין – "הרמטכ"ל יבחן את המשך שירותם"

שר הביטחון ח"כ יואב גלנט, ענה לפני זמן קצר (רביעי) לשאילתא של ח"כ ארז מלול בעניין אמירותיהם של שלושת החיילים הבדואים אשר בירכו את ג'נין וקיללו את ישראל בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות.

מתשובת גלנט: "האמירות של החיילים הן אמירות פסולות ואינן מייצגות את צה"ל. כתוצאה מכך צה"ל נקט בצעדים המתאימים והחיילים, לאחר חקירה, נמצאים כבר בכלא לתקופות מעצר מקסימליות לפי חוק השיפוט הצבאי. הרמטכ"ל יבחן את המשך שירותם".

עוד אמר שר הביטחון: "אסור להשליך מהתנהגותם של חיילים אלה על התנהגותם של חיילי צה"ל בכלל, ובפרט על הלוחמים הבדואים והדרוזים שמחרפים את נפשם ופועלים במסירות ובהצלחה רבה. החיבור שנעשה בצה"ל הוא לא רק בין חלקי העם היהודי שחי בארץ ישראל מולדתו ומכונן בה באמצעות צבא ההגנה לישראל את היכולת להגן על עצמו בכוחות עצמו, אלא בצבא ההגנה לישראל נוצרת גם הזדמנות לחיבור בין חלקי האוכלוסייה הכללית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "לחמתי לצד לוחמים דרוזים והיו לי מפקדים דרוזים כטירון וכתת אלוף, וחיילים רבים ואמיצים דרוזים לחמו תחת פיקודי. קשה לנו לגייס את האוכלוסייה הבדואית, אבל תמיד יש מאות לוחמים בדואים בצה"ל שעושים עבודה מאוד טובה ומקצועית, ורבים מהם מוקעים על ידי האוכלוסייה ממנה הם מגיעים. אני רואה בהם גשר לאוכלוסייה ולכן אני מציע את ההפרדה הברורה – מי שפועל נגד ערכי צה"ל ונגד מדינת ישראל יש לטפל בו, ומי שמחרף נפשו בכל יום – נוקיר אותו".

יואב גלנט - בנימין נתניהו - הרצי הלוי - תרגיל צבאי - אגרוף המחץ
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button