חדשות חוץמבזקים

דרמה: מנהיג קבוצת וגנר בהודעה פומבית ראשונה מאז ניסיון ההפיכה

יבגני פרגוז'ין, המנהיג של קבוצת וגנר, קבוצת שכירי חרב רוסית, פרסם הערב (שני) הודעה ראשונה מאז ניסיון ההפיכה נגד הממשל הרוסי, שאותו התחיל וסיים בסוף השבוע האחרון .

כזכור, פרגוז'ין התחיל במרד ביום שישי, ואיים לצעוד למוסקבה בכדי להדיח את שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, שלטענתו כשל בניהול המלחמה. אולם, יום לאחר מכן הוא הסיג את חייליו, במסגרת עסקה שתווכה על ידי נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו. מאז הוא עבר לבלארוס, אולם מיקומו המדויק לא ידוע. במסגרת ההסכם האישומים נגדו ונגד חייליו שלקחו חלק במרד בוטלו.

הערב פריגוז'ין פרסם הודעה ראשונה מאז נטש את הצעדה למוסקבה. בהקלטה הוא הגן על מה שכינה "מצעד הצדק". הוא טען שקבוצת ואגנר הייתה אמורה למעשה להפסיק להתקיים ב-1 ביולי 2023 לפי תוכנית שר ההגנה הרוסי והצדיק את המרד בהתקפה של הצבא הרוסי נגד כוח של חייליו. בהסבירו מדוע הפסיק את הצעדה, אמר פריגוז'ין כי אינו רוצה לשפוך דם רוסי – והתעקש כי לא הייתה לו כוונה להפיל את הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "הראינו את רמת הארגון שצבא חייב לעמוד בה".

פריגוז'ין תיאר: "בדרך לא הרגנו אף חייל על הקרקע. תוך יום היינו במרחק של 200 קילומטרים בלבד ממוסקבה […] נכנסנו והשתלטנו לחלוטין על העיר רוסטוב. האזרחים שמחו לראות אותנו. הראנו כיתת אמן על איך היה צריך להיראות ה-24 בפברואר 2022. לא הייתה לנו מטרה להפיל את המשטר הקיים. הממשלה נבחרה כחוק, מה שנאמר פעמים רבות. הסתובבנו כדי לא לשפוך את דמם של חיילים רוסים".

כשתיאר את הרגע שבו החליט להורות ללוחמיו לעצור את התקדמותם למוסקבה, אמר פריגוז'ין: "הרגשנו שההפגנה של מה שאנחנו הולכים לעשות מספיקה. וההחלטה שלנו לפנות לאחור הושפעה משני גורמים חשובים ביותר: הגורם הראשון היה שלא רצינו לשפוך דם רוסי. הגורם השני היה שאנחנו הלכנו להפגין את המחאה שלנו, לא להפיל את הממשלה במדינה".

הוא גם התעקש שהוא עדיין מקבל מילות תמיכה מאזרחים: "כולם שמחו כשעברנו במקום. רבים מהם עדיין כותבים דברי תמיכה, וחלקם מאוכזבים שהפסקנו".

פריגוז'ין גם שיבח את נשיא בלארוס לוקשנקו אשר "הושיט את ידו והציע למצוא פתרונות להמשך הפעולה של וגנר בתחום שיפוט לגיטימי".

הוא לא סיפק פרטים על היכן הוא נמצא או מהן תוכניותיו לעתיד.

בכלי התקשורת ברוסיה דווח כי פריגוז'ין נותר תחת חקירה רוסית למרות שהקרמלין אמר שהאישומים הפליליים נגדו בוטלו.

היום ולדימיר פוטין נתן את הצהרתו הפומבית הראשונה מאז ניסיון ההפיכה, אך לא הזכיר את המתקפה כלל ובמקום זאת בירך את משתתפי הפורום התעשייתי במוסקבה.

יבגני פריגוז'ין - מנהיג קבוצת ואגנר
יבגני פריגוז'ין. שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button