מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד השיב לנתניהו: "כל שנותר לנו זה לסמוך על יכולתך לעשות פארודיות בחרוזים על ספרי ילדים"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, עלה לנאום לפני זמן קצר (שני) כחלק בדיון 40 חתימות לבקשת 40 חברי כנסת מהאופוזיציה. לפיד עלה לנאום אחרי נתניהו, שבנאומו ביצע פארודיה על חברי האופוזיציה ועל סיפור הילדים, 'מעשה בחמישה בלונים'.

יאיר לפיד
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

בפתח דבריו אמר: "אני רוצה דווקא להסכים עם התזה הבסיסית של נאומו של ראש הממשלה – אכן שיניתם את המשואה. בוא נדבר על שינוי המשוואה שלכם אדוני ראש הממשלה. בחצי שנה האחרונה של 2022 כשאני הייתי ראש ממשלה היו 12 הרוגים מטרור, בדצמבר, החודש האחרון לכהונתי כראש ממשלה – אפס. בחצי שנה שלכם, הראשונה כממשלה, 28 הרוגים מטרור יותר מכפול. זה אכן שינוי משוואה.

"אם מדברים על שינוי משוואה, החיזבאללה בשבועות האחרונים הקים מאהלים בתוך שטח ישראל, בחוות שבע"א, זה שינוי משוואה. אתה רוצה שינוי משוואה. מה 1.1.23 כשהפכת לראש הממשלה היו כבר 1,786 טילים מעזה והיו גם 34 טילים שנורו לתוך שטח ישראל מלבנון. זה בהחלט שינוי משוואה. זה לא היה פה עשרות שנים. היום חמאס לקח אחריות על זה שהוא ירה טיל מאזור ג'נין לעברנו. לא פגעו, תודה לאל, אבל זה שינוי משוואה, עשרות שנים לא היה ירי טילים מתוך יהודה ושומרון לעבר יישובים ישראלים. אם זה לא שינוי משוואה אני לא יודע מה הוא שינוי משוואה." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "להתמודד עם הנושא האיראני בלי גיבוי אמריקאי מפני שאתה איבדת את ארה"ב זה בוודאי שינוי משוואה. לרסק ככה את כל הפרמטרים הכלכליים את ההשקעות מחו"ל, את השקל במהירות כמו שאתם עשיתם זה שינוי משוואה. אכן שיניתם את המשוואה לרעה. המשוואה פועלת נגד אזרחי ישראל. הבעיה הגדולה של הממשלה הזאת, הבעיה שלכם היא שאי אפשר לסמוך עליכם. אי אפשר יותר לסמוך עלייך, פעם אפשר היה כבר אי אפשר. אי אפשר לסמוך עלייך עם החינוך של הילדים שלנו, אי אפשר לסמוך עלייך עם הביטחון שלנו, בוודאי שאי אפשר לסמוך על העובדות השקריות שאתה משתף. כל מה שנותר לנו אדוני ראש הממשלה זה לסמוך על יכולתך לעשות פארודיות בחרוזים על ספרי ילדים."

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button