מבזקיםפוליטי / מדיני

"הממשלה הכושלת והמושחתת הזו תיפול במהרה ואנחנו נקים את ממשלת הרוב השפוי"

ראש האופוזיציה, חה"כ יאיר לפיד, נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו, 'יש עתיד', ובהם תקף את ממשלת נתניהו וכינה אותה "מושחתת וכושלת". זאת לאחר שהיום המשיכו הדיונים בוועדת החוקה בנוגע לצמצום עילת הסבירות בבית המשפט העליון, בנושאים פוליטיים.

בפתח דבריו אמר לפיד: "מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הודיע אתמול שהוא לא ימשיך לשנה רביעית בתפקיד. רב ניצב שבתאי הוא איש רב זכויות, והוא לא היה מוכן לעבור מסע השפלות אצל בן גביר בשביל עוד שנה של תסכול מתמשך. מה שמעלה את השאלה: מי ימנה את המפכ"ל הבא? כי יש שתי אפשרויות: או שימנה אותו השר הכושל והמגוחך בתולדות המשטרה. מורשע בתמיכה בטרור. מורשע בשמונה תיקים שונים. אדם שלא שירת יום אחד בצבא. מדליפן כרוני מפורומים סגורים שחי בטיקטוק, שרק לפני יומיים קרא לחבריו נערי הגבעות להפר את החוק."
 
"או שימנה את מפכ"ל המשטרה אדם עם שלושה כתבי אישום חמורים שאותה משטרה הגישה. אדם שבילה אתמול את רוב היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, ישב והאזין לעוד עדות נגדו. אדם שכל עוזריו הבכירים ביותר הפכו לעדי מדינה נגדו. לזה הגענו. אלה האפשרויות שלנו. או נאשם באמצע משפט או עבריין מורשע, אחד משניהם יבחר את המפכ"ל הבא. זה לא מצב שפוי. זה לא מצב סביר. זה לא מה שמגיע לעשרות אלפי שוטרים, לאנשי מג"ב, לאנשי הימ"מ, לכל האנשים המופלאים האלה שמסכנים את חייהם כל יום כדי לשמור עלינו." הוסיף.
 
עוד אמר: "זו הסיבה, אין אחרת, שהקואליציה יושבת גם היום בוועדת החוקה ועושה כל מאמץ לבטל את עילת הסבירות. מפני שהמציאות הפכה להיות בלתי סבירה. מפני שהם רוצים לוודא שאין עליהם שום בקורת שיפוטית, שום ביקורת ציבורית, שום דרך לגרום להם להתנהל באופן נורמלי. אם תבוטל עילת הסבירות, זה מה שיקרה פה. קודם כל הם יחזירו את דרעי, עוד עבריין מורשע, בניגוד לפסיקת בית המשפט, ואז נראה פה רק מינוי מקורבים, רק מכרזים תפורים. השחיתות תשתלט על מדינת ישראל. לאזרחים ישרים לא יהיה למי לפנות ולא יהיה מי שיגן עליהם."
 
לסיום, אמר: "למרות זאת, תזכרו דבר אחד. מדינת ישראל היא לא כזו. רוב אזרחי המדינה הם אנשים טובים והגונים, עובדים קשה. הטירוף הזה לא ימשך יותר מדי זמן. הממשלה הכושלת והמושחתת הזו תיפול במהרה, ואנחנו נקים את ממשלת הרוב השפוי שתתקן את מה שהם הורסים עכשיו."

יאיר לפיד - ישיבת ממשלה
ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button