חדשות הארץמבזקים

יוסי דגן על דברי בכירי מערכת הבטחון: "פוגע וכואב שבעתיים"

שבוע חלף מאז הרצח הנורא סמוך לעלי בו נרצחו אלישע אנטמן (17) מעלי, נחמן שמואל מורדוף (17) מאחיה, הראל מסעוד (21) מיד בנימין ועופר פיירמן (64) מעלי. הרצח הקטלני הינו אחד האירועים החמורים ברצף הפיגועים ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים. מה שהביא לכאורה למחאה אזרחית אלימה בכפרים של הרשות הפלסטינית.

גורם ביטחוני צוטט הבוקר בהרחבה אומר: "היקף התופעה הולך וגדל. אם בעבר היו מדברים על עשרות בודדות של פורעים היום יש אווירת פוגרום שרודף פוגרום. ציד – כפר אחרי כפר".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן זעם על הדברים החמורים והגיב: "אין אווירת פוגרום ביו"ש, זה שקר מתועב" אומר דגן "יש מיעוט קיצוני שצריך לטפל בו – יוצא מן הכלל המעיד על הכלל. ביהודה ושומרון חיים למעלה מחצי מליון אזרחים של מדינת ישראל. כולם יודעים שהם האזרחים הכי נורמטיבים והכי תורמים לחברה – גם לפי נתוני המשטרה, אחוזי הפשע פר תושב הכי נמוכים מכל המחוזות בארץ הם במחוז ש"י (שומרון ויהודה) כולם יודעים שרוב משתתפי הארועים החמורים הללו הם נוער שוליים שבכלל לא מתגורר ביו"ש – וגם אלו מתוכם שכן מתגורר ביו"ש הם מיעוט מזהיר, רובם נוער בסיכון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הנסיון הציני לקשר בין התופעה הפסולה לבין הכללת והשמצת חצי מליון אזרחים ישראלים ביו"ש, הוא נסיון שקרי, מגעיל ובעיקר מסריח מפוליטיקה. חוסה על כל אדם הגון לדחות אותו בבוז. "אווירת פוגרום" זה ב'רשות הפלשתינית', היכן שיש שלטים אדומים בכניסה שהכניסה,אסורה לאזרחים ישראלים והיא מסכנת את חייהם. "אווירת פוגרום" זה בשכם, היכן שתייר גרמני עם מדבקת דגל על זגוגית הרכב או ישראלי שהתבלבל בדרך נכנס לעיר ואלפין מנסים לבצע בו לינץ' זו "אווירת פוגרום". הוסיף.

לסיום, אמר: "לא חצי מיליון אזרחי יו"ש, אזרחים טובים ומועילים לחברה לא פחות ואף יותר מכל אוכלוסיה אחרת. ההתיישבות ביהודה ושומרון תמשיך לפעול בכל כוחה לבניין ארץ ישראל. הנהגת ההתיישבות תמשיך לפעול בכל כוחה – הרבה יותר מבכל אוכלוסייה או איזור אחר במדינת ישראל – לביעור התופעות השוליות והחמורות מאוד האלו מקרבנו. מצער במיוחד שבימים קשים בהם דמנו שפך בפיגועים, עסוקים גורמים פוליטים ואף מיעוט מתוך גורמי המערכות השונות, בנסיונות להכללה ודה לגיטימציה צינית ופוליטית. זה פוגע וכואב שבעתיים כשזה נעשה בימים של טרור רצחני ואיום יומיומי שמופנה כלפינו".

כ-20,000 בני אדם הגיעו לעצרת בחומש: "כמה אבסורדי ומטורלל היה הגירוש"
ארכיון. צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button