מבזקיםפוליטי / מדיני

ישראל ומרוקו יחתמו על מזכר הבנות: "לשתי המדינות אתגרים סביבתיים דומים"

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, נפגשה בסוף השבוע ברבאט, עם השרה למעבר אנרגיה ופיתוח בר קיימא של מרוקו, לילה בן-עלי Leila Benali. בפגישתן דנו השרות באפשרויות לקידום שיתופי פעולה לצורך התמודדות עם אתגרי סביבה ואקלים המשותפים למרוקו ולישראל, ואף סוכם כי בחודש הבא ייחתם בארה"ב מזכר הבנות רשמי בנושא בין שתי המדינות.

ההסכם שייחתם יהווה מסגרת לשיתופי פעולה בתחומי הסביבה והאקלים בין מכוני מחקר, יזמים וגופים פרטיים וציבוריים, לצד ארגוני סביבה ממשלתיים ומקומיים במרוקו ובישראל.

היה זה הביקור הרשמי הראשון של שר ישראלי להגנת הסביבה במרוקו מאז החתימה על הסכמי אברהם, ובשיחה נדונו שיתופי פעולה במספר תחומים, בין היתר: שינוי אקלים; שמירת המגוון הביולוגי ומערכות אקולוגיות; שמירת הסביבה הימית והחופית; היבטים סביבתיים של ניהול מים; התפלת מים; איכות אוויר; וחדשנות וטכנולוגיות סביבתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפגישה בין השרות, בה השתתפו גם מנכ"ל המשרד גיא סמט, המשנה למנכ"ל יונתן עוז, שגריר ישראל במרוקו שי כהן וסגן השגריר אייל דוד, עלה גם הצורך ביוזמות אזוריות בנושאי הגנה על איכות הסביבה ובסיומה הזמינה השרה סילמן את השרה בן-עלי לביקור בישראל.

השרה סילמן: "זהו כבוד גדול עבורי להיות כאן במרוקו ולחזור למקום בו נולדו וגדלו הוריי. קבלת הפנים החמה והאירוח הנעים גרמו לי להרגיש בבית. העשייה המשותפת והידוק יחסי העבודה בין הממשלות, תוסיף נדבך נוסף לקשר העמוק בין העם המרוקאי והישראלי. אני מודה לשרה לילה בן-עלי על המפגש הפורה והמוצלח, שכבר הוביל לסיכום על מספר שיתופי פעולה ולהקמת צוותי עבודה משותפים. למרוקו ולישראל אתגרים דומים בתחום הטיפול בפסולת, אנרגיות מתחדשות, שמירת הסביבה הימית והחופית ועוד, ואני מאמינה שיצירת שפה מקצועית משותפת בנוגע לסוגיות אקלים וקיימות הינה בגדר שליחות של ממש".

לילה בן עלי - עידית סילמן
צילום: המשרד להגנת הסביבה
לילה בן עלי - עידית סילמן
צילום: המשרד להגנת הסביבה
לילה בן עלי - עידית סילמן
צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button