חדשות הארץמבזקים

הארגון נגד השופטת שהציעה למכירה ציורים: "לשקול את המשך ישיבתה על כס השיפוט"

השופטת שרון לארי בבלי, מוצפת לאחרונה בשורה של תלונות כנגדה בטענה שהיא הפרה עקרונות אתיים המהווים חלק בלתי נפרד מתפקידה. התלונות מתארות מקרים שונים של התנהגות בלתי הולמת, שהגיעו לשיא בחשיפה האחרונה של Ynet. השופטת בבלי, על פי ההאשמות, הציעה למכירה תצלומים אמנותיים בבית קפה במרכז ירושלים. את העבודות הללו, במחיר של מאות שקלים, היא קידמה גם בחשבון הפייסבוק האישי שלה.

"מבקרים רבים, בהם שי גליק, מנכ"ל ארגון זכויות האדם בצלמו, טוענים כי התנהגות זו מפרה עיקרון אתי קריטי לפיו שופט לא יעסוק בעסקים פעילים כדי למנוע ניגודי עניינים. הגילויים הביאו את גליק, בין היתר, להגיש מכתב לנציב הממונה על השופטים אורי שוהם ובו קרא להערכה מחודשת של התאמתה של בבלי כשופטת." הוסיפו בארגון.

עוד נמסר מהארגון: "זו לא הפעם הראשונה שהשופטת בבלי מתמודדת עם האשמות בחוסר תקינות. לפני שבועיים פסק הנציב נגדה לאחר שאמרה שמותר לייחל לרצח אזרחי ישראל. בנוסף תלונה שהוגשה נגדה לפני שנים בתיק ברלנד טענה שהתנהגה באופן בלתי הולם וגס שאינו הולם את תפקידה השיפוטי כאשר אמרה לברלנד בן ה-85 "שיקח מנטוס" כאשר התלונן על מצבו הבריאותי. נציב התלונות שוהם המליץ אז לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות לנזוף נזיפה חמורה בשופטת בבלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גליק, במכתב לנציב התלונות על שופטים, פירט את החששות האחרונים לגבי התנהלותה של בבלי וכתב במכתבו: "אין כל ספק ששופט שמוכר יצירות בבתי קפה ובעמוד הפייסבוק האישי שלו יש בדבר טעם עמוק לפגם. ניכר ששופטת זו לצערי איננה מבינה את מעמדה ויש לשקול את המשך ישיבתה על כס השיפוט". נציב התלונות על השופטים טרם התייחס או הציג מתווה צעדים אפשריים.

שי גליק מנכ״ל בצלמו מסר: "נראה שהמירוץ לתחתית לא מפסיק להפתיע. על הנציב ושר המשפטים לנקוט נגדה צעדים חריפים בשל ההפרות החוזרות ונשנות."

פטיש שופט - כתב אישום - בית משפט
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button