חדשות הארץמבזקים

יוסי דגן לראשי מערכת הביטחון: "עיצרו והתנצלו עכשיו"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן פרסם היום (ראשון) בה הוא מגנה את הודעת המפכ"ל הרמטכ"ל וראש השב"כ בנוגע להתפרעויות ישראלים לאחר הטבח המזעזע סמוך לעלי: "אני מגנה את ההודעה המזעזעת המכלילה והפוליטית חסרת התקדים הזו. אני דורש מהרמטכ"ל הרצי הלוי מהמפכ"ל קובי שבתאי ומראש השב"כ רונן בר להתנצל על ההכללה הפוליטית של למעלה מחצי מליון המתיישבים החלוצים ביו"ש."

עוד אמר יוסי דגן: "כולם יודעים שהחבורה שלוקחת את החוק לידים שוב ושוב היא מיעוט זניח שרובה לא מההתיישבות, וגם אלו שכן הם מיעוט קטן שאמורים להיות מטופלים על ידכם. כן – על ידכם. על ידי המערכת. אתם אמורים לפתור את זה. חובתכם ותפקידכם ללכוד עבריינים ואת זאת כל הציבור מצפה מכם. זו חובתכם. אולם על פי החוק ועל פי הכללים בדמוקרטיה – וכן, מעצרים מנהליים רק כלפי מתיישבים ביו"ש זו אפליה וזה לא דמוקרטי."

"אני קורא לכם ואף דורש מכם: תהיו מקצועיים ולא פוליטיים! תפקידכם להלחם באויב – בטרור האמיתי המאיים לא רק על תושבי יו"ש אלא על כל מדינת ישראל. הציבור ביהודה ושומרון והרוב הגדול של אזרחי מדינת ישראל אוהב ומעריץ את חיילי צה"ל ואנשי מערכת הבטחון, מתפלל להצלחתם – הצלחת מדינתנו וחלק מלא ממערכת הבטחון, יותר מכל אוכלוסיה אחרת – בסדיר ובמילואים. אותו ציבור ואותו רוב העם עומד פגוע עד עמקי נשמתו מההודעה המכלילה והפוליטית שהוצאתם לכלי התקשורת. דווקא בגלל שהצבא וההתיישבות הם תמיד יחד – הפגיעה גדולה שבעתיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מי כמו הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ יודעים שהקומץ שלוקח פעם אחר פעם את החוק לידיים לא מייצג את ההתיישבות, כי הוא מיעוט מזהיר וכי רובו לא גר כלל ביהודה ושומרון. אתם יודעים יותר מכולם כמה הנהגת ההתיישבות ביו"ש משקיעה מאמצים בנושא יותר מכל הנהגה אחרת – בכל אזור ובכל קבוצת אוכלוסיה אחרת. הרי אתם יודעים הכי טוב – כי אתם בקשר עם כולנו. ופגישות אתם מדברים אחרת מההודעה לתקשורת המכלילה והפוליטית הזו שהוצאתם. במקום זאת, בחרתם בצורה לא הגונה להוציא הודעה שמכלילה ומייצרת דה לגיטימציה שקרית ופוליטית."

"הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הרצחני של 'הרשות הפלסטינית' לפעולות ונדליזם של קומץ נערים שאתם יודעים היטב שלא מייצג שום דבר – הוא עוולה מוסרית ובעיקר חוסר מקצועיות. כן. כשמבין כל הקבוצות במדינת ישראל בוחרים להכפיש את אזרחי ישראל תושבי יו"ש, מטילים מעצרים מנהליים (לעומת אפס כתבי אישום רגילים למפגיני איילון וקפלן), כן, זה דבר מפלה, לא מקובל ואנטי דמוקרטי. אני קורא לכם: עיצרו והתנצלו".

יוסי דגן - חווארה
ארכיון. צילום: רועי חדי

Back to top button