מבזקיםפוליטי / מדיני

"הציבור איננו מטומטם ולא יפול לשקרים שלכם"

יו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בראשות חה״כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית, פתח הבוקר (ראשון) את הדיון בנושא עילת הסבירות בדברים שאמר ובהם ציטט את ראש האופוזיציה, יאיר לפיד בעבר כאשר ביקר את המערכת המשפטית.

בפתח דבריו ציטט יו"ר הוועדה רוטמן מדבריו של יאיר לפיד בעבר ואמר.""יש שני מקומות בציבוריות הישראלית שהסתכלו בשנים האחרונות על הפוליטיקאים ואמרו לעצמם, "הם חבר'ה נחמדים, אבל למשול – זה גדול עליהם. הם פוליטיים מדי, חפיפניקים מדי, מושחתים מדי ועסוקים רק בפריימריז הקרובים במקום בטובת האומה. שני הגופים הם: בית המשפט העליון של אהרון ברק וממשיכיו, מייסדי אסכולת "האקטיביזם השיפוטי", ואגף התקציבים באוצר בתקופה שבה ניהלו אותו אהרון פוגל ואחריו אורי יוגב. יש עשרות – אם לא מאות – דוגמאות שונות לתהליך ההשתלטות – ויש כאלו שיגידו ההשתלטות העוינת – של שני הגופים האלה תחילה על השיח הפוליטי ולאחר מכן על עולם קבלת ההחלטות."

"הנה דוגמא אחת, לא ידועה במיוחד, לא מתוקשרת במיוחד, בג"ץ מספר 8397/06 ווסר נגד שר הבטחון. בבג"ץ הזה פוסקת נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש שהיא מחייבת את המדינה למגן את מוסדות החינוך בישובי עוטף עזה בשיטה הקרויה "המיגון המלא", ולא בשיטת "המרחבים המוגנים." טכנית מדובר ב-800 מבנים בעוטף עזה שבית המשפט הורה למדינה לבנות להם גג מוגן בגלל הקסאמים. זה נשמע הדבר הכי הגיוני בעולם. מדובר בגני ילדים ובתי ספר, ואם ייפול עליהם קסאם ולא יהיה להם גג מוגן, ילדים עלולים למות. איך אפשר בעצם לא לפסוק כך?" הוסיף רוטמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני לא אומר שזה לא נכון או כן נכון, אני רוצה רק להסב את תשומת לבכם לעובדה אחת: הפסיקה הזו מתערבת באופן ישיר בשני נושאים: בתפיסת הבטחון של מדינת ישראל, ובתקציב המדינה. בית המשפט אמר בעצם, קחו כסף מתקציב המדינה, תעבירו אותו ממה שנראה לכם חשוב, למה שנראה לנו חשוב. אנחנו לא יודעים מה תכננתם לעשות איתו, אבל אנחנו כן יודעים להגיד לכם מה הדבר הכי נכון לעשות איתו. אנחנו יודעים מה צריך להיות סדר העדיפויות."" הוסיף רוטמן.

לסיום אמר: "אלו דברים שאמר חה״כ יאיר לפיד. העובדה שמה שהיה טריוויאלי לומר ב 2014 ו-2016 וכשאני אומר זאת בוועדת החוקה היום חברי ״יש עתיד״ משתיקים אותי בבריונות חושפת מי חשובה לו דמוקרטיה ומי שרק רוצה לשרוף את המדינה."

ועדת החוקה - שמחה רוטמן
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button