מבזקיםמשפטי/פלילי

אזרחית פיליפינית מואשמת בהתעללות באישה 75 בה טיפלה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד ג'ספי פאצ'קו (34) אזרחית הפיליפינים, לאחר שהתעללה באישה בת 75 שבה טיפלה, חסרת ישע, תוך שהיא מכה אותה מספר פעמים וגורמת לה לפציעות.

מכתב האישום שהגיש עו"ד אביה ברדע עולה כי פאצ'קו עבדה כמטפלת של אישה בת 75, החל מחודש מאי 2022 ועד ליום מעצרה בשבוע שעבר. פאצ'קו התגוררה יחד עם האישה, שהינה חסרת ישע הנזקקת לעזרה במילוי צרכיה הבסיסיים וסובלת מדמנציה מתקדמת. במהלך תקופה זאת, פאצ'קו התעללה באישה במספר הזדמנויות, בין היתר דחפה את האישה בחוזקה, משכה אותה בכוח ברחבי הבית והכתה בה בחלקי גופה השונים ובפניה באמצעות ידיה ובאגרופים, באמצעות מכשיר טלפון נייד ובבעיטות. בכדי להעיר אותה, נהגה פא'צקו למשוך את השמיכה מהאישה המבוגרת, להכות בה ואף להתיז על פניה מטהר אוויר וחומר אלכוהולי נוסף. מספר הזדמנויות, לאחר שהכתה בה, הייתה פאצ'קו מקיימת פעילות גופנית לצד הקשישה, כאשר באחת הפעמים עמדה עם חישוק מעל לראשה של הקשישה וסובבה אותו סביב מותניה במשך עשר דקות.

לאחר שהבחינה כי גרמה לאישה המבוגרת חבלה בפניה, צילמה פאצ'קו את החבלה במכשיר טלפון נייד, ושלחה התמונה לבנה של האישה תוך מצג שווא כאילו החבלה נגרמה בדרך שאינה ידועה לה. בשל המכות, נגרמו לאישה שברים בעצם הלחי מימין ופציעות נוספות בפניה, והיא נזקקה לטיפול רפואי ופונתה לבית חולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבקשת המעצר ציין עו"ד ברדע כי "המשיבה התאכזרה והתעללה בקשישה ומעשיה מלמדים על מסוכנותה הרבה עד כדי אובדן צלם אנוש, כך שהקשישה הפכה עבורה לשק חבטות, משל הייתה חפץ שאין כל ערך בו." כתב האישום מייחס לפאצ'קו עבירה של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button