מבזקיםפוליטי / מדיני

"אנחנו מחסלים מחבלים במספר שיא"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח לפני זמן קצר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית ונשא דברים, בהם התייחס לחיסול מהאוויר שבוצע בג'נין וטען שהחיסול "שינה את המשוואה מול המחבלים ביהודה ושומרון".

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "ראשית, אני רוצה לברך את חברתנו, השרה מירי רגב על נישואי בתה, ואת השר שלמה קרעי על הולדת הבת. המשפחות מתרחבות – ברכות. במבצע 'שומר חומות' אנחנו שינינו את המשוואה מול החמאס – החזרנו אותו עשור לאחור, מאז החמאס לא ירה ולו רקטה אחת מעזה לשטח ישראל כבר כמה שנים. במבצע 'מגן וחץ' שינינו את המשוואה מול הג'יהאד האיסלאמי, כשחיסלנו את הנהגת הארגון בעזה."

"בשבוע שעבר שוב שינינו את המשוואה, הפעם מול המחבלים ביהודה ושומרון. צה"ל וכוחות הביטחון חיסלו מחבלים בג'נין באמצעות כטב"ם, וזה סימן לבאות. אנו נוקטים מדיניות תקיפה, שמאפשרת לצה"ל להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותינו כדי להגן על ביטחון אזרחי ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון שלנו, לחיילים שלנו, שעושים עבודה מצוינת." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר נתניהו: "אני אומר כל הזמן במשך שנים שהתגובה ההולמת לטרור היא להילחם במחבלים, ובמקביל להעמיק את שורשינו בארצנו. ואכן, אנחנו מחסלים מחבלים במספר שיא, וגם בונים בארצנו בהיקף רחב לפי תוכניות בנייה מאושרות. אני מדגיש – מאושרות. אמירות שקוראות לתפוס שטחים באופן בלתי חוקי, והפעולות של תפיסת שטחים באופן בלתי חוקי, אינן מקובלות עליי. הן מערערות את החוק והסדר ביהודה ושומרון, והן חייבות להיפסק מיד. לא רק שלא נגבה פעולות כאלה, הממשלה שלנו תפעל נגדן בתקיפות. האמירות והפעולות הללו אינן מחזקות את מפעל ההתיישבות, אלא להפך – הן פוגעות בו. אני אומר זאת כמי שהכפיל את ההתיישבות ביו״ש למרות לחצים בינלאומיים אדירים שלא היו כמותם, לעשות נסיגות שלא עשיתי ולא אעשה. האמירות הללו פוגעות באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, והן חייבות להיפסק מיד."

לסיום, אמר: "בשבוע שעבר כינסתי את ועדת השרים למלחמה ביוקר המחיה. אנחנו קיבלנו שם החלטות חשובות – לסלק את החסמים לייבוא מוצרים שעברו תקינה אירופאית. הכלל שמנחה אותנו פשוט: מה שטוב לאירופה – טוב למדינת ישראל. המשמעות היא שבקרוב אזרחי ישראל יוכלו לקנות מותגים ומוצרים חדשים מאירופה – במחיר של אירופה. גם בתחום מוצרי החשמל, המזון, הקוסמטיקה וגם בתחומים אחרים – במחירים הרבה יותר זולים. זה גם יוצר לחץ על המחירים של מוצרים בארץ, והדבר הזה בהחלט יוריד את יוקר המחיה. כדי להצליח במשימה הזו, אנחנו נעביר חקיקה לפתיחת המשק לתחרות. אנחנו נאפשר ייבוא מקביל ופתוח, נוריד רגולציות, נסיר חסמים ונצמצם מכסים. אנחנו עושים כאן טיפול שורש נגד הבירוקרטיה והמונופולים; לא פלסטר, לא אספירין, לא אקמול – טיפול שורש. אני בטוח שבעבודה שיטתית וממוקדת, אנחנו נצליח להוריד את המחירים ולהוריד את יוקר המחיה״.

ישיבת ממשלה - בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button