חדשות הארץמבזקים

השבוע ה-25 להפגנות: המחאה מציגה – "כוח קפלן"

המחאה נגד המהפכה המשפטית ממשיכה זה השבוע ה-25 ברציפות. מארגני המחאה הודיעו כי הערב (מוצ"ש) יושק "כוח קפלן" שיחל בפעולות מחאה ממוקדות ובלתי אלימות נגד מה שהם מכנים חוקי הדיקטטורה. בכוונת המארגנים לקיים בקרוב הפגנות בנתב"ג ובצירי תנועה ראשיים.

בהודעתם כתבו: "על רקע כוונת הממשלה לשוב ולקדם את חוקי הדיקטטורה, יושק הערב 'כוח קפלן' בהפגנה המרכזית שתתקיים בכיכר הדמוקרטיה שברחוב קפלן בתל אביב. 'כוח קפלן' יפעל בצורה נחושה, חוקית, ולא אלימה על מנת להבהיר לממשלת ישראל שמה שהיה בסבב א' הוא משחק ילדים לעומת מה שיקרה בסבב הנוכחי, אם אכן תקודם החקיקה. המארגנים מציינים כי כל מי שאי פעם אחז בדגל, כל מי שיצאה אי פעם לרחוב מצומת הגומא ועד אילת, וכל מי שלבש חולצת מחאה – לא חשוב איזו – כל אחד – וכולנו יחד! כולנו כח קפלן!"

מובילי כוח קפלן מסרו: "מדינת ישראל נמצאת בראשיתו של סבב מאבק נוסף שבו הכללים הולכים להשתנות. ההזיות הדיקטטוריות של נתניהו, לוין ורוטמן הולכות להיתקל בכוח חדש, מאוחד ונחוש. זהו מאבק חדש ובו חוקים חדשים. מאבק שבו ננצח. מאות האלפים שמפגינים כבר 25 שבועות ויחלו לפעול כיחידה נגד חוקי הדיקטטורה יעצרו את החקיקה אחת ולתמיד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למעלה מ-1000 מפגינים הגיעו הערב להפגנה להגנת הדמוקרטיה בצומת נהלל. בין הנואמים השבוע בצומת: איש התקשורת דן חמיצר, ד"ר גייל טלשיר חוקרת משבר הדמוקרטיה מהאוניברסיטה העברית והסופר והתסריטאי בני ברבש.

לימור רגב ממארגני ההפגנה, מסרה: " זה בידיים שלנו, נס לא קרה לנו. כל ההישגים עד היום הם פרי הנחישות של מאות אלפי המפגינים כל שבת ב-25 השבועות האחרונים, לפנינו עוד חמישה שבועות לסיום מושב הכנסת. יש חשש כי מובילי ההפיכה המשטרית ינסו להעביר בשבועות הנותרים את חוקי הדיקטטורה והשחיתות. אנו כאן בעמק ובצמתים בכל רחבי הארץ נהיה חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית נהיה קיר הברזל למדינה דמוקרטית ליברלית".

חברת הכנסת אפרת רייטן מהעבודה מסרה מן המחאה בגדרה: "מחר בבוקר נתייצב איתנים מול רוטמן בוועדת החוקה, ששב עם תוכניותיו הפשיסטיות להחלשת בית המשפט העליון. נמשיך להיות קיר ברזל ולא נוותר- נילחם, נתווכח ונפעל בכל אמצעי חוקי שיש מול ההפיכה המשטרית. זו לא באמת מלחמה רק על עילת הסבירות או על כן או לא נציגים של לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, אלא זו מלחמה על צביונה של מדינת ישראל".

כוח קפלן
כוח קפלן
מחאת קפלן - תל אביב - צילום רחפן - לילה - מפגינים
צילום: גלעד פירסט
מחאת קפלן - כוח קפלן - הפגנה - תל אביב - לילה
צילום: יאיר פלטי
נס ציונה - מחאה - הפגנה - דגלי ישראל
צילום: אביב חסידוב
מחאה בקפלן - ללא קרדיט
מחאה בקפלן
מחאה בקפלן - ללא קרדיט
מחאה בקפלן
מחאה - קרית טבעון - הפגנה - מפגינים - דגלי ישראל
קרית טבעון. צילום: ליאור כרמון

Back to top button