חדשות חוץמבזקים

"פיצוץ קטסטרופלי": משמר החופים הכריז רשמית – נוסעי הצוללת טיטאן לא שרדו

חברת OceanGate Expeditions אישרה לפני זמן קצר (חמישי) שהפסולת שנמצאה ליד הטיטאניק היא של צוללת התיירים טיטאן, שנעלמה בדרכה לחזות בשברי הטיטאניק. חמשת האנשים שנכחו על סיפון הצוללת נחשבים מתים.

משמר החופים האמריקאי אישר ממצאים אלו. כלי שיט המופעל מרחוק איתר את ההריסות בקרקעית האוקיינוס.

הפסולת כללה את חרוט הזנב מהצוללת וכן את פעמון הקצה הקדמי מגוף הלחץ. בשדה פסולת שני, הם איתרו את הקצה השני של גוף הלחץ. כשנשאלו אם יש אפשרות לשחזר את גופות הנוסעים, אמרו גורמים רשמיים כי אין באפשרותם לומר בשלב זה, אך ימשיכו בחיפושים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אדמירל במשמר החופים אמר: "זו סביבה לא סלחנית להפליא שם למטה על קרקעית הים והפסולת עולה בקנה אחד עם התפוצצות קטסטרופלית של כלי השיט".

החיפוש אחר הצוללת טיטאן היה מאמץ בינלאומי, שכלל שימוש במטוסים, ספינות וכלי רכב תת-מימיים המופעלים מרחוק.

OceanGate, החברה שהפעילה את הצוללת, שעליה נכח גם מנכ"ל החברה, פרסמה הודעה לאחר גילוי ההריסות: "עכשיו אנחנו מאמינים שהמנכ"ל שלנו סטוקטון ראש, שאהזאדה דאוד ובנו סולימן דאוד, האמיש הארדינג ופול-הנרי נרג'ולט, אבדו למרבה הצער. […] הגברים האלה היו מגלי ארצות אמיתיים שחלקו רוח הרפתקאות מובהקת ותשוקה עמוקה לחקור ולהגן על האוקיינוסים בעולם. ליבנו עם חמש הנשמות הללו וכל אחד מבני משפחותיהם בתקופה טרגית זו. אנחנו מתאבלים על אובדן החיים והשמחה שהם הביאו לכל מי שהם הכירו".

צוללות - צוללת
אילוסטרציה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button