טכנולוגיהמבזקים

"מהנדסים את הבינה": כנס ראשון מסוגו בנושא הוראה אקדמית בעידן ה-AI

אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב קיימה אמש (רביעי) את כנס "מהנדסים את הבינה – השפעת הבינה המלאכותית על תעשייה, מחקר והוראה". הכנס הינו יריית פתיחה בסדרה של אירועים בשיתוף גופים מובילים מהתעשייה ומהאקדמיה ביוזמת המרכז לקידום הוראה של מכללת אפקה. הכנס נועד בין היתר לתת מעטפת רחבה לסגל במטרה לייצר שיח אקדמי על דרכים לשילוב של בינה מלאכותית כחלק מההוראה והמחקר תוך התייחסות לסוגיות האתיות שהנושא מעלה.

בין המשתתפים בכנס: פרופסור אביתר מתניה מאוניברסיטת תל אביב, ראש מערך הסייבר הלאומי לשעבר, ד"ר תומר סיימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, עמיתה בכירה, ראש התוכנית לדמוקרטיה בעידן המדע, ד"ר ליאור רוזנצוויג, ראש בית הספר למדעי הנתונים ובינה מלאכותית, במכללת אפקה.

פרופסור ענת רטנובסקי, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במכללת אפקה, אמרה: "כמכללה אשר מחנכת את המהנדסים הבאים של מדינת ישראל, אנו חייבים לתת להם את הכישורים לעולם עם בינה מלאכותית כדי שיוכלו להשתלב ולהוביל את שוק העבודה העתידי. הכנס הינו יריית פתיחה בסדרת אירועים וסדנאות לסגל ההוראה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר אירמה ג'ן, ראש המרכז לקידום הוראה באפקה, הוסיפה: "אין ספק כי בעתיד הלא כל כך רחוק, כלי ה-AI יחליפו את המקצועות הבנויים על משימות רפטטיביות. הנדסה כמקצוע הדורש חשיבה מורכבת ויצירתית וקבלת החלטות אינה הולכת לשום מקום אך יהיה עליה להתאים עצמה לעולם חדש ומתפתח. לאור המציאות הזאת, חשוב להקנות לדור העתיד של המהנדסים את אבני הבניין שיאפשרו להם להישאר רלוונטיים בשוק העבודה, מיומנויות חברתיות, יכולות מעולמות מדעי הרוח ואת היכולת לחשיבה גמישה שאיננה שחור או לבן".

כנס בינה מלאכותית - מכללת אפקה
צילום: לילך ברעם

Back to top button