צרכנות

רונן מרדכי גרין – נדל"ן בים המלח

יזם הנדל"ן רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) בוחן את היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים של השקעה בנדל"ן באזור ים המלח של ישראל. הוא מנתח את האטרקציות הייחודיות של האזור, כמו גם אתגרים פוטנציאליים שעומדים בפני משקיעים.

רונן מרדכי גרין - ים המלח
רונן מרדכי גרין – ים המלח

יעד תיירותי ייחודי: מה הופך את ים המלח לאטרקטיבי?

ים המלח הוכר זה מכבר כיעד תיירותי ייחודי בשל פלאי הטבע שבו. ממוקם בנקודה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ, הוא ידוע בתכולת המלח הגבוהה שלו, המאפשרת לשחיינים לצוף ללא מאמץ. הנוף הייחודי שלו, עם הרקע המדברי והמים הכחולים בצבע טורקיז, הופכים אותו למראה בלתי נשכח. תיירים מרחבי העולם מגיעים לבקר באזור כדי לחוות את סגולותיו הטיפוליות והמרפאות, מאחר שלבוץ העשיר במינרלים שנמצא באזור, מאמינים שיש יתרונות בריאותיים שונים.

רונן מרדכי גרין מציין כי לים המלח יש היסטוריה עשירה, וניתן לייחס את משמעותו לתקופת המקרא. שמו בא מהעובדה ששום יצור חי לא יכול לשרוד במימיו המלוחים. המבקרים באזור יכולים לחקור אתרים ארכיאולוגיים, כמו החורבות העתיקות של קומראן, שם התגלו מגילות ים המלח. בנוסף, האזור מציע מגוון פעילויות חוצות, לרבות טיולי הליכה, רכיבה על אופניים וטיולי ג'יפים, המאפשרים למבקרים לחוות את הנוף הייחודי שלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ים המלח הפך גם למוקד תיירות יוקרה, כאשר באזור ממוקמים מספר מלונות ואתרי נופש יוקרתיים. נכסים אלה מציעים מגוון שירותים, לרבות מכוני ספא, מסעדות וחופים פרטיים. האקלים החם של האזור ושמש כל השנה הופכים אותו ליעד אטרקטיבי עבור מטיילים בינלאומיים המעוניינים לברוח מחודשי החורף הקרים.

אתגרים סביבתיים: האם פיתוח בר קיימא יכול להתגבר על בעיות האזור?

למרות פלאי הטבע הייחודיים לו, אזור ים המלח מתמודד עם אתגרים סביבתיים משמעותיים. הים הולך ומצטמצם בקצב מדאיג, כאשר מפלס המים יורדים בלמעלה ממטר מדי שנה עקב הטיית נהר הירדן ושאיבת יתר של מים מהאקוויפרים שמסביב. זה גורם לים להיות מלוח יותר, מה שמוביל למוות של המערכת האקולוגית הייחודית שלו ולהיעלמות החופים שלו.

כדי להתמודד עם אתגרים אלו, היו יוזמות שונות לקידום פיתוח בר קיימא באזור. פרויקט הובלת מי ים סוף-ים המלח, למשל, נועד להעביר מים מהים האדום לים המלח, לחדש את מפלס המים ולמנוע נזקים אקולוגיים נוספים. בנוסף, האזור הפך לשדה ניסוי עבור טכנולוגיות חדשניות לחיסכון במים, כגון שימוש בשפכים מטופלים לחקלאות.

עם זאת, יש חששות שצעדים אלה עשויים שלא להספיק כדי להתגבר על האתגרים הסביבתיים של האזור. המבקרים טוענים כי ההתמקדות בתיירות יוקרתית ופיתוח נדל"ן עשויה להחמיר את הבעיה, שכן תעשיות אלו דורשות משאבי מים משמעותיים. יתרה מזאת, בניית מבנים ותשתיות חדשים עלולה להוביל להידרדרות סביבתית נוספת, כגון שחיקת קרקע והרס בתי גידול.

"זו השקעה לטווח ארוך": רונן מרדכי גרין

רונן מרדכי גרין יזם הנדל"ן משקיע רבות בפיתוח איזור ים המלח ובימים אלו לחברת ברקליס אשר בבעלותו יש 2 פרויקטים מעניינים בים המלח:

  • היכל הכנסים EXPO צפוי להפתח לקראת סוף שנת 2023
  • המלון הצף צפוי להפתח בעוד כ – 4 שנים

לדברי מומחי נדל"ן מקומיים כמו רונן מרדכי גרין, השקעה באזור ים המלח היא אסטרטגיה ארוכת טווח הדורשת סבלנות והבנה עמוקה של השוק. בעוד שבאזור נרשמה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, עם בניית מלונות ואתרי נופש יוקרתיים, חלק מהאנליסטים מזהירים שהשוק עלול להתחמם יתר על המידה ושייתכן שהמחירים לא ימשיכו לעלות באותו קצב.

למרות זאת, מומחים רבים שומרים על אופטימיות לגבי הפוטנציאל להשקעה בנדל"ן באזור ים המלח. הם מצביעים על משאבי הטבע הייחודיים של האזור, כמו הבוץ והמלח העשירים במינרלים שלו, כמו גם על משמעותו התרבותית וההיסטורית כמוקד משיכה לתיירים ומשקיעים כאחד.

גורם מרכזי אחד שצפוי להניע את הצמיחה באזור הוא השלמת פרויקט העברת מים ים סוף-ים המלח, שיביא לאזור מקורות מים חדשים ויתמוך בפיתוח של תעשיות חדשות, כמו חקלאות וטכנולוגיה.

עם זאת, מומחים מזהירים כי על המשקיעים לשקול היטב את ההשפעות הסביבתיות והחברתיות ארוכות הטווח של השקעותיהם. הם מייעצים למשקיעים לתעדף פרויקטים המתואמים לעקרונות פיתוח בר קיימא ותומכים בשימור המערכת האקולוגית והמורשת התרבותית הייחודית של האזור.

שקלול היתרונות והחסרונות: האם השקעה בנדל"ן בים המלח מתאימה לך?

השקעה בנדל"ן באזור ים המלח יכולה להיות הזדמנות משתלמת למי שמחפש אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח. עם זאת, חשוב לשקול היטב את היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים לפני שמתחייבים להשקעה כלשהי.

ע"פ דבריו של רונן מרדכי גרין , יתרון פוטנציאלי אחד של השקעה באזור ים המלח הוא הביקוש הרב לפעילויות תיירות ופנאי באזור. האזור ידוע במשאבי הטבע הייחודיים שלו, כמו התכונות הטיפוליות של הבוץ והמלח של ים המלח, המושכים מבקרים מרחבי העולם. בנוסף, האזור ספוג במשמעות תרבותית והיסטורית, מה שמניע עוד יותר את התיירות וההשקעות.

מצד שני, השקעה בנדל"ן באזור ים המלח באה גם עם מערך אתגרים וסיכונים משלה. האזור נתון ללחצים סביבתיים, כולל מחסור במים והידרדרות קרקע, שעלולים להשפיע על כדאיות ההשקעות בטווח הארוך. בנוסף, השוק עלול להתחמם יתר על המידה, מה שעלול להוביל לתיקון פוטנציאלי במחירים.

לפני קבלת החלטות השקעה, חשוב לבצע בדיקת נאותות יסודית ולפנות לייעוץ של מומחים מקומיים. על המשקיעים לשקול היטב את הדינמיקה בשוק, את הגורמים הסביבתיים ואת ההשפעה החברתית של ההשקעות שלהם כדי להבטיח שהם עושים בחירה נבונה ובת קיימא לטווח הארוך.

בעוד שישנן הזדמנויות ייחודיות להשקעה בנדל"ן באזור ים המלח, על משקיעים פוטנציאליים לשקול היטב גורמים כמו אתגרי הסביבה של האזור וההשפעה על התיירות לפני קבלת החלטה.

Back to top button