כלכלהמבזקים

מחקר חדש של דאו ג'ונס ו-HEC: גלילות קפיטל במקום החמישי בעולם בתשואה למשקיעים

קרן גלילות קפיטל ממוקמת במקום החמישי בעולם בתשואה למשקיעים מבין קרנות ההשקעה החדשות של המילניום הנוכחי, כך עולה ממחקר חדש שערך HEC Paris, מבתי הספר המובילים באירופה למינהל עסקים, בשיתוף עם חברת המידע העסקי האמריקאית דאו ג'ונס.

המחקר נערך על ידי פרופ' אוליבר גוטשלג מ-HEC, שתחום התמחותו הוא השקעות פרטיות. הוא בחן 766 קרנות השקעה של 415 חברות שונות בהיקף כולל של 159 מיליארד דולר, אשר גייסו בין השנים 2009-2018 סכומים של מעל ל-100 מיליון דולר כל אחת. הוא דרג אותן בהתאם להחזר הכספי שהניבו למשקיעים ושורת מדדים נוספים. גלילות קפיטל קיבלה ציון משוקלל של 1.35 שהציב אותה במקום החמישי.

עורכי המחקר ציינו בדברי ההסבר את השפעת הגלובליזציה המתרחבת על דירוג הקרנות המובילות, כאשר שש מתוך עשרת המובילות הן אמריקאיות, ואילו ארבע האחרות הן גלילות קפיטל, הישראלית היחידה ברשימה, ולצידה קרנות מבלגיה, אוסטרליה והודו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קרן Glilot Capital Partners מנהלת 700 מיליון דולר בחמש קרנות הון סיכון המשקיעות בחברות בשלב מוקדם. הקרן נוסדה ב-2011 על ידי קובי סמבורסקי ואריק קליינשטיין, אליהם הצטרפו השותפים נופר עמיקם וליאור ליטבק. הקרנות של גלילות השקיעו לאורך השנים ב-48 חברות סטארטאפ ורשמו 16 אקזיטים. הקרן הראשונה של גלילות הגיעה להישג נדיר של 100% של אקזיטים מוצלחים לאחר שכל שמונה החברות נמכרו ברווח גבוה בין השנים 2013-2023, וארבע הקרנות האחרות מובילות בביצועיהן ונמצאות באופן קבוע באחוזונים העליונים ביחס לקרנות בעולם.

לדברי אריק קליינשטיין, שותף מנהל בקרן גלילות קפיטל: "אנו גאים בהישגי הקרן הראשונה של גלילות וממשיכים להתמקד ולעבוד קשה על מנת להבטיח את הצלחת החברות שאנו משקיעים בהן ולשמור על מקומנו כקרן מובילה בשוק ההשקעות העולמי. לשמחתנו כל הקרנות שגייסנו מתחילת הדרך ממשיכות להוביל בביצועים שלהן".

קרן גלילות קפיטל
צילום: בן יצחקי
אילוסטרציה. Image by 💖MORE ON 👉 https://melovess.com 💖 from Pixabay

Back to top button