חדשות הארץמבזקים

פיגוע הירי בעלי: כוחות גדולים מנהלים מרדף אחר המחבל שנמלט – "לצאת למבצע צבאי רחב"

פיגוע ירי קשה מאד אירע לפני זמן קצר (שלישי) בתחנת הדלק ליד היישוב עלי. שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע, כאשר מותם של ארבעה ישראלים נקבע וארבעה נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות, ומתוכם אחד במצב קשה.

כוחות גדולים של צה"ל וביניהם כלי טיס של חיל האוויר, יחד עם עובדי אגף הבטחון של המועצה סורקים אחר מחבל או סייען שנמלט מהזירה. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נמצא בזירת האירוע ומערך החירום של המועצה פועל למתן מענה בכל התחומים. כביש 60 סגור לתנועה באזור.

תחבורה ציבורית
קווי אוטובוס שבוטלו עד להודעה חדשה: קו 161 מאריאל למעלה אפרים, קווים 58, 59 ו 60 מאריאל לגב ההר, קווים 449 ו 499 יפעלו עד צומת אריאל בלבד, קו 251 מאריאל למעלה אדומים ייסע דרך כביש 446 ו 443.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיקית מד"א ליז גורל סיפרה: "אחד מהפצועים שנפגע באורח קשה מירי בתחנת הדלק הובא לחבירה איתנו סמוך לש"ג של הישוב. הוא היה בהכרה מלאה וכאוב. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים בלינסון תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנחת חסם עורקים ומתן תרופות לייצוב מצבו".

אביה חיים ויוני רוזנפלד פרמדיקים באיחוד הצלה מסרו: "למרבה הצער נקבע מותם של ארבעה בני אדם שנורו למוות – חלקם בתום מאמצי פעולות החייאה. כמו כן: הענקנו סיוע רפואי ראשוני לארבעה פצועים (נפגעי ירי). ולמספר נפגעי חרדה".

שר הביטחון יואב גלנט מקבל עדכונים שוטפים על פרטי פיגוע הירי בעלי והמצוד המתנהל אחר המחבלים. שר הביטחון יקיים בשעה 18:00 הערכת מצב עם הרמטכ״ל, ראש השב״כ ובכירי מערכת הביטחון.

מצה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח, מחבלים הגיעו לתחנת דלק סמוך ליישוב עלי בחטיבת בנימין ופתחו בירי. נקבע מותם של ארבעה אזרחים. מספר אזרחים נוספים נפצעו. אזרח שהיה במקום ניטרל את אחד המחבלים, כוחות צה"ל ממשיכים במרדף אחר חשודים נוספים והציבו חסמים במרחב."

פיגוע ירי - זירת אירוע - עלי
צילום: מועצה אזורית בנימין

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "מקבל עדכונים על הפיגוע הקשה בעלי. מתפלל עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים ושולח תנחומים למשפחות הנרצחים. די, נמאס לשמוע על עוד אובדן של חיים בגלל הטרור הרצחני, חייבים לפעול עכשיו בנחישות ובעוצמה".

השר יואב בן צור בתגובה על הפיגוע הקשה בעלי: ״המראות המדממים מהפיגוע הרצחני בישוב עלי בו נרצחו ונפצעו טובי בנינו ובנותינו ע״י מחבלים נתעבים צמאי דם, פוצעים את הלב של כולנו. בלב דומע ורותח, שולח תנחומים כנים למשפחות השכולות בשעתם הקשה ומתפלל לרפואת הפצועים ולהחלמתם במהרה. צפון השומרון לא יהיה עיר מקלט למחבלים, אני קורא למערכת הביטחון לצאת במבצע צבאי רחב היקף בשומרון ולהכות ביד ברזל את מעוזי הטרור.״

זירת אירוע - פיגוע ירי
צילום: נדב גולדשטיין, TPS

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן בתגובה לפיגוע שארע בסמוך ליישוב עלי: ״פיגוע קשה מאוד סמוך ליישוב עלי. ארבעה נרצחים ועוד פצועים שפונו לבתי החולים. אני משתתף בצערן הכבד של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, מאחל רפואה שלמה לפצועים, ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשעות אלו למצוא את המרצחים. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר ותצא למבצע צבאי רחב היקף ביהודה ושומרון ותפעל לא רק נגד דגי רקק ופעילי שטח זוטרים, אלא נגד מחוללי גל הטרור שיושבים ברצועת עזה ונהנים מחסינות שהעניק להם נתניהו. הגיע הזמן להחזיר את המשילות והביטחון לאזרחים, לא יכול להיות שתושבי יו״ש ירגישו כברווזים במטווח.״

חה"כ גדעון סער מסר בתגובה: ״משתתף בצערן ובאבלן הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בעלי ומאחל החלמה מהירה ושלמה לפצועים. מחזק את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון ואת כוחות הבטחון שלנו. עם ישראל יעמוד ביחד מול הטרור הזה ויגבר עליו. נגבה החלטות ופעולות להחזרת הבטחון ביהודה ובשומרון.״

מארגון 'בצלמו' נמסר: "דם יהודי נשפך כמים הגיע הזמן שנתעורר. מדובר בפשע מלחמה וחובה להגיב במלחמה. רצח של אזרחים חפים מפשע מהווה פשע מלחמה. הגיע הזמן שמערכת הביטחון תבין זאת ותבין שחובה לפעול נגד כל מי שמסית או קורא לרצח או זורק אבן או כל דבר אחר. הדרך היחידה לנצח טרור היא באגרוף ברזל נחוש נגד כל מי שרק חושב לפגע בישראל."

אריאל אלמליח יו"ר הישוב עלי. צילום: דוברות היישוב עלי

Back to top button