מבזקיםמשפטי/פלילי

בכר או נוה? האם הבחירות ללשכה יקבעו את עתיד הוועדה לבחירת שופטים?

היום (שלישי) מתקיימות הבחירות ליו"ר לשכת עורכי הדין, כאשר 106 הקלפיות שנפתחו ברחבי הארץ בשעה 08:00 יסגרו בשעה 20:00. מעל 70,000 עורכי דין בעלי זכות הצבעה בבחירות אלו, המתקיימות ברקע המחלוקת הקשה סביב הרפורמה המשפטית, ונראה כי בבחירות אלו יישבר שיא אחוז ההצבעה. המועמדים המובילים הם עורכי הדין עמית בכר ואפי נוה ואם אף אחד מהם לא יזכה ב–40% מהקולות, ייערך סיבוב בחירות נוסף ביניהם.

אפי נוה - עמית בכר
צילום: לשכת עורכי הדין

במהלך הימים האחרונים עם פתיחת הקמפיין, ברקע המחלוקת הקשה סביב הוועדה לבחירת שופטים שכידוע יש בה שני נציגי לשכת עורכי הדין, נראה כי עמית בכר הוא המועמד המוביל של מתנגדי הרפורמה המשפטית וביצוע שינויים בוועדה לבחירת שופטים, ואפי נוה הוא המועמד המוביל של תומכי הרפורמה וביצוע שינויים בוועדה זו.

המתמודד עמית בכר פרסם הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "לכל מי שמנסה לשבש את ההצבעה בקלפיות ולרפות את ידי המצביעים הלוחמים למען הדמוקרטיה וכבוד המקצוע יש לי מסר ברור: נפלתם על התור הלא נכון. צאו להצביע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפי נווה פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הניצחון בידיים שלנו. אם המחנה שלנו יוצא להצביע – אנחנו מנצחים. נעשה ונצליח."

השרה אורית סטרוק אמרה: "שמעתי שיש תורים ארוכים בקלפיות. אני עם עצה לממתינים: בזמן שאתם עומדים בתור, תספרו את כל חוליי מערכת המשפט המוכרים לכם היטב, את כל פסקי הדין השערורייתיים שפגשתם, תדמיינו את אלה שאתם עוד עלולים לפגוש ותבינו כמה ההשקעה שלכם עכשיו – משתלמת."

ח״כ רון כץ (יש עתיד) על הבחירות לראשות לשכת עורכי- הדין: ״הבחירות ללשכת עו״ד הפכו לבחירות בין מוסרי לפסול ואסור לנו להתבלבל הבחירות הללו גורליות. ‏גורליות ללשכה, גורליות למדינה וגורליות לדמוקרטיה שלנו. הבחירה בעמית בכר היא בחירה בערכים, בחירה ביושרה ובעיקר בחירה בשפיות. ‏היום עורכי הדין יעבירו מסר ברור- די לשחיתות שלטונית.״

Back to top button