צרכנות

חיפוי קירות אבן – טרנד על זמני עם הרבה יתרונות

קרדיט תמונה עמית גורדון

חיפוי קירות באבן היה כנראה מאז ומעולם טרנד חם בעיצוב בתים ומבנים. אבן טבעית מחוספסת בעיבוד מינימלי, או אבן חלקה ומבריקה – אבנים טבעיות מאפשרות לעצב חיפויים בשלל סגנונות, צבעים וגדלים. חיפוי אבן לקיר יכול להיות למטרה אסתטית בלבד, או לשלב בתוכו גם צרכים פונקציונליים כמו בידוד, איטום ועוד. אז מה ההבדל בין חיפוי פנים לחיפוי קירות חוץ באבן? מה חשוב לדעת על חיפוי קירות אבן ואילו סוגים קיימים בשוק?

בחירה נכונה של חיפוי אבן לקירות

בחירת חיפוי קיר מאבן היא צעד עיצובי במהותו, המשפיע בצורה דרמטית על הנאות של המבנה, בין אם הוא נעשה בפנים או בחוץ. אך בחירה של החיפוי צריכה להתייחס לפרמטרים נוספים ולא רק לסגנון העיצוב: למשל תנאי השטח בו מתקינים את החיפוי, מרקם החיפוי והצבע שלו, משקל החומרים וההשפעה שלהם על משקל המבנה, בידוד, איטום ועוד.

בחירת חיפוי קירות אבן לפי צרכי החלל

  • חיפוי אבן לחדרים רטובים – חיפוי שיש ואבן בחדרי רחצה ומטבחים הוא נפוץ מאוד, במיוחד בגלל הצורך להגן על הקיר מפני רטיבות ולחות. זו גם הסיבה שבחירת אבן לחיפוי קירות חדרי רחצה חייבת להתייחס ליכולת האיטום של האבן ורמת העמידות שלה בפני מים. לכן שיש למשל מתאים מאוד לחיפוי חדרים רטובים, בין היתר בזכות העמידות המצוינת שלו בפני מים.
  • חיפוי אבן לקירות חוץ – קירות חוץ חשופים לפגעי מזג האוויר ומזיקים. לכן חיפוי אבן לקירות חוץ צריך להיות עמיד בפני לחות ומים, אך גם בפני שינויי טמפרטורות, חשיפה לשמש ישירה ואף בפני חבלות, שריטות ומכות.משום כך, מקובל לבחור לחיפוי קירות חוץ אבנים כמו בזלת וגרניט, לצד סוגי אבנים מיוחדות יותר כמו טרוורטין, אוניקס ועוד – בין אם הן מעובדות וחלקות או בעיבוד מינימלי למראה טבעי.
  • חיפוי אבן לקירות פנים – לצורך חיפוי קירות פנים אפשר להשתמש במגוון רחב יותר של אבנים גם אם הן לא עמידות בפני פגעי מזג האוויר. עם זאת, כדאי לבחור אבן שיש לה יכולות בידוד ואיטום, בהתאם לסוג החדר וגם כדי ליהנות מהיתרונות הברורים לטובת המבנה.
  • חיפוי אבן לקיר גבס – קיר גבס נחשב קל ועדין יחסית. לכן יש להתייחס למשקל החיפוי שבוחרים לקיר. לצרכים מסוג זה קיימים חיפויי אבן דקים וקלים שמוסיפים רק מעט על משקל המבנה ולכן מתאימים גם לקיר גבס.
  • קרדיט תמונה תמיר רוגובסקי

יתרונות חיפוי קירות אבן טבעית

חיפוי קיר נכון יכול להרים את רמת העיצוב של הבית בצורה מדהימה, לתת לו איכויות נוספות כמו בידוד ואיטום וגם לשמש בתור אלמנט עיצובי על זמני ומרהיב. בנוסף, בניגוד לדעה הרווחת, חיפוי קירות אבן הוא קל לתחזוקה ולמעשה אינו זקוק לפעולות תחזוקה כמעט בכלל -אם אתם בוחרים את הסוג המתאים לחיפוי החלל הנבחר לפי הפרמטרים המופיעים מעלה.סוגים שונים של חיפוי אבן לקירות מגיעים בגדלים שונים ומידות שונות, צורות וצבעים שונים, כך שהם מאפשרים ליצור עיצובים שונים וייחודיים בהתאם לסגנון הרצוי לבעלי הנכס.  כך ניתן ליצור מראה עתיק או מודרני, כפרי או קלאסי, אלגנטי או אורבני – הכל בהתאם לסגנון העיצוב הרצוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למצוא את החיפוי המושלם עם המומחים בתחום

חברת אבסולוטו מתמחה ביבוא ואספקה של אבן טבעית ושיש למגוון שימושים בעיצובי פנים וחוץ. מגוון סוגי אבנים איכותיות, יוקרתיות ומרהיבות, בשלל גוונים ומרקמים, לשימושים שונים – מריצוף ובניה ועד חיפוי קירות אבן.שילוב של חשיבה חדשנית וחדשנות טכנולוגית מספקת של יוקרה ומוצרים מוקפדים, עם התאמה אישית לכל צורך – על ידי צוות המומחים של החברה.

Back to top button