מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו קיים ישיבה בפורום שרים מצומצם בנושא הסייבר הלאומי והבינה המלאכותית

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון), פורום מצומצם של שרי ממשלה לדון באיומי הסייבר על גופים חיוניים שבאחריות משרדם. נתניהו אמר כי "כעת אנחנו מתחילים בקידום רגולציה בתחום הגנת סייבר, ותוך כדי כך נשלב את עולמות הבינה המלאכותית התופסת תאוצה משמעותית".

בפורום הציג ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי את התכנית הלאומית לחיזוק הגנת הסייבר על ארגונים חיוניים במדינת ישראל. ר' המערך הציג את התגברות איומי הסייבר במרחב, הן בהיקפם והן בעוצמתם, ובמקביל את פערי ההגנה בארגונים הנחשבים חיוניים לתפקוד המשק הישראלי. על פי הנתונים שהציג פורטנוי, ישראל מתמודדת משנה שעברה עם גידול של פי 3 במספר קבוצות התקיפה, ועם גידול של פי 2.5 בניסיונות למתקפות. חלק מהניסיונות נבלמו בהצלחה על ידי מערך הסייבר הלאומי, וחלקם גרמו נזק לארגונים או לשירות לציבור.
 
ר' מערך הסייבר הלאומי אמר בדיון כי "בעוד שארגוני תשתיות המדינה הקריטיים נמצאים ברמת הגנה גבוהה, בהנחיה ישירה של מערך הסייבר הלאומי מתוקף חוק, עדיין קיימים ארגונים הנחשבים חיוניים לשגרתם של אזרחי ישראל, שרמת ההגנה בהם לא תמיד מספקת או מפוקחת דיה, וכאן נדרש לשלב ידיים עם הרגולטורים לחיזוק ההגנה".
 
על פי השוואה בין-לאומית שהציג ר' המערך, ישראל נמצאת בפער ברגולציית הסייבר אל מול מדינות מתקדמות בעולם, בהן גרמניה, אוסטרליה, בריטניה, ארה"ב וכן האיחוד האירופי, שם נקבעו בחוק עקרונות של חובת ניהול הסיכון על ארגונים חיוניים, חובת דיווח על אירועי סייבר, סמכויות פיקוח ואכיפה לרגולטורים וחוק מוסדר בנושא הגנת סייבר.

רה"מ נתניהו סיכם את הדיון והדגיש כי מדובר בדיון חיוני. לדבריו, הקדמנו את העולם בהקמת מערך הסייבר וכעת בעקבות המידע שעלה בדיון, הורה רה"מ לשרים להיערך לחיזוק התשתיות החיוניות ולקדם את רגולציית הגנת הסייבר על הגופים שבאחריותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, רה"מ הורה להתחיל בקידום חוק הגנת סייבר, אשר ישען על פרקטיקה בינלאומית אל מול:
1. רגולציה על תשתיות חיוניות.
2. תו תקן לכל המשק.

בפגישה השתתפו שר האוצר, שר המשפטים, שר הכלכלה, שר האנרגיה, שר החינוך, שר החקלאות, שר התקשורת, שרת איכות הסביבה, שרת המודיעין, ר׳ הסגל, ר׳ המל״ל, המזכיר הצבאי של רה"מ, מנכ״ל משרד רה״מ ור' מערך הסייבר הלאומי.

ישיבת ממשלה - בנימין נתניהו - יריב לוין
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע״מ

Back to top button