חדשות הארץמבזקים

השבוע ה-24 למחאות: "לא נשקוט עד שיוסר האיום על הדמוקרטיה הישראלית"

המחאות נגד המהפכה המשפטית ממשיכות היום (שבת) ברחבי הארץ זה השבוע ה-24 ברציפות. הפגנות מתוכננות במעל ל-150 מוקדים ובמרכזם ההפגנה המרכזית בקפלן.

מובילי המחאה מסרו: "השבוע הוסרו המסיכות באופן סופי, השיחות אצל הנשיא התפוצצו כשברור שנתניהו ולוין רוצים למנות שופטים מטעם ולהפוך את ישראל לדיקטטורה. הדבר היחיד שיכול לעצור אותם כעת הוא הציבור שימשיך לצאת לרחובות להגן על הדמוקרטיה. המשוואה פשוטה: כל עוד הציבור יוצא – ישראל תישאר דמוקרטיה".

בבוקר הגיעו כ-130 איש מפגינים אל מול ביתו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ברמת אביב, בקריאה עבורו לא לחזור לשיחות הידברות לפני התעקשות על גניזת חקיקת הרפורמה, והפסקת התקפות הממשלה כנגד בג"צ והיועמ"שים. הם מסרו: "יאיר ובני צריכים להיות אופוזיציה אמיתית, לא להיות נוחים לרודן, ולא לתת לרודן לגיטימציה וזמן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חרף החום הכבד, כ-1200 בני אדם הגיעו גם השבוע להפגנת המחאה בצומת נהלל. השבוע נאמו בצומת ד"ר גייל טלשיר חוקרת משבר הדמוקרטיה מהאוניברסיטה העברית, עורכת הדין אומימה חאמד פעילה חברתית מנצרת שהגיעה לדבר על הבחירות ללשכת עו"ד ומשמעותם למהפכה המשפטית, ד"ר שחף גל מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון וגידי ברן ממובילי המחאה בכרכור.

עפרי רביב מיוזמי המחאה מסר:" אם מישהו חשב שהחום או הקור יפגעו במחאה הוא טועה, אנו נחושים להמשיך המאבק על הדמוקרטיה, בחירות חברת הכנסת אלהרר היא צעד ראשון בהסרת האיום על הדמוקרטיה אבל לא נשקוט ולא נרפה עד שיוסר כלל האיום על הדמוקרטיה הישראלית".

צומת נהלל - הפגנות נגד המהפכה המשפטית - מפגינים - מחאה - דגלי ישראל
צומת נהלל. צילום: צביקה גולן
מפגינים - רחובות - מחאה נגד הרפורמה המשפטית
המחאה ברחובות
רמת השרון - מפגגינים - המחאה נגד המהפכה המשפטית
רמת השרון. צילום: שי קרויאנסק
נס ציונה - מחאה - אחים לנשק - מפגינים - מיצג - דגלי ישראל
נס ציונה. צילום: אביב חסידוב
חיפה - ללא קרדיט - מחאה - הפגנה - צעדה
צעדה בחיפה
צומת כרכור. צילום: מישל בראונשטיין

Back to top button