מבזקיםמשפטי/פלילי

20 חודשי מאסר לקטין שהואשם בהחזקת חמישה מטעני צינור

בית המשפט לנוער בחדרה גזר אתמול (ראשון) על נאשם 20 חודשי מאסר בפועל בגין החזקת חמישה מטעני צינור בעודו קטין.

הנאשם, כיום בן 20, נמצא אשם על פי הודאתו בעובדות כתב האישום המתוקן אשר הוגש לבית המשפט.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, החל ממאי 2021 ועד ליום מעצרו באפריל 2022, החזיק הנאשם חמישה מטעני חבלה מאולתרים שהורכבו מחמישה צינורות ובתוכם חומר נפץ פירוטכני. את המטענים החביא בבוידעם שמעל חדר השינה שלו בבית הוריו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השופטת ליזי פרוינד הרשיעה את הנאשם וגזרה עליו 20 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, בנוסף על 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים החל ממתן גזר הדין. כמו כן הנאשם ישלם קנס בסך 5000 ש"ח.

בהחלטת בית המשפט נכתב: "חדשות לבקרים מתבשרים אנו על קיפוד חיי אדם בחברה הערבית באופן הניתן לכנות בבטחה התופעה כמכת מדינה ממשית, על משמעויותיה המשפטיות וממילא החברתיות של הגדרה זו. ולא רק מן המישור הפלילי האמור נלמדת הסכנה הנלווית לעבירות מושא ענייננו זה, מטעני חבלה אלה עלולים להגיע לידי מרצחים באירועי טרור ולגבות קורבנות רבים. אף אם במבחן התוצאה לא התרחשה כל פגיעה ממעשהו של הנאשם דנא, פוטנציאל הנזק הגלום בעבירה והחזקה המתחייבת – כשלמעשה אין בילתה – כי המטענים לא נועדו למטרה כשרה, מעמיד את הצורך בהרתעה ואמירה בלתי מתפשרת בראש סדר העדיפויות. מטרתם היחידה של מטעני חבלה הנה פוגענית והחזקתם מהווה, הלכה למעשה, תקופת המתנה למימוש הדבר. על כן לא ניתן ולא נכון יהיה להתעלם ממשמעות אפיון סוגת הנשק אותו החזיק הנאשם, עסקינן בחמישה מטעני חבלה ממולכדים, אשר שימושם אחד".

כתב אישום
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

Back to top button