מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: ניסו לייבא מחו״ל מאות ק"ג של סמים מסוכנים במשקל רב תמורת מיליוני שקלים

בתקופה האחרונה החלה ביחידה המרכזית של המשטרה בסיוע חטיבת המודיעין של משטרת ישראל, חקירה סמויה שעניינה יבוא סמים מחו"ל לישראל בהיקפים גדולים. החקירה במשטרה החלה בעקבות חשד שעלה בדבר כוונות של ישראלים תושבי מזרח ירושלים ושני אזרחי ספרד, לרכוש ולייבא לישראל סמים מסוג קוקאין בהיקף של מאות ק"ג ובשווי כולל של עשרות מיליוני שקלים.

עם היוודע כוונותיהם של החשודים לייבא סמים בהיקף עצום, בוצעה פעילות בישראל ובחול בשיתוף רשות אכיפה מחו״ל. החשודים יצרו קשר על מנת לסכם עסקת ייבוא של 700 ק"ג קוקאין מקולומביה לישראל ואחד מהחשודים אף ביקר בקולומביה שם קיבל אישור להיתכנות עסקת הסמים המבוימת. לאחר אישור זה סוכם ביניהם על הברחה ומכירה של כ-700 ק"ג של סמים מסוג קוקאין לישראל.

לצורך ביצוע העסקה המתמשכת, החשודים ארגנו תחילה מיליוני שקלים, שתמורתם ניסו לרכוש למעלה מ-20 ק"ג של סם מסוכן מסוג קוקאין שיוברח מחו"ל לישראל. בלשים של ימ"ר ירושלים קבעו עם החשודים מקום מפגש במרכז הארץ, שבו ביימו עסקת סמים מול החשודים. לאחר מכן החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם לחקירה של מספר חשודים בחשד לעבירות של ייבוא סמים, סחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברכבו של אחד מהחשודים איתרו בלשי המשטרה 130,000$ במזומן שעפ"י החשד היו אמורים לשמש לרכישת סמים במסגרת העסקה הראשונה שהתכוונו לבצע. כמו כן נתפס בחיפוש שנערך ברשות החשודים עוד כ-80,000 ₪ ועוד כסף מזומן במטבעות זרים.

כמו כן, במהלך החקירה נחשף ע״י חוקרי ימ״ר ירושלים ברחוב הנביאים במרכז ירושלים, מקום המשמש להימורים בלתי חוקיים במסווה של בית קפה, כשאחד החשודים שנעצרו בפרשת הסמים היה שותף בהפעלתו. בלשי ימ״ר ירושלים הגיעו למקום עם צו בימ״ש ותפסו בזמן אמת מהמרים בתוכו, וכן עשרות אלפי שקלים ששימשו להימורים. בהתאם, נחתם ע״י מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן צו מנהלי לסגירת המקום למשך 30 ימים, מתוקף סמכותו בחוק ״הגבלת שימוש במקום לשם מניעת ביצוע עבירות״.

במהלך החקירה ולאחר ביצוע מגוון פעולות חקירה, חוקרי ימ"ר ירושלים גיבשו תשתית ראייתית נגד שלושה מהחשודים שנעצרו בחשד לעבירות של ייבוא סמים, קשירת קשר לביצוע פשע וכו'. מעצרם של החשודים (2 אזרחי ספרד ותושב מזרח ירושלים) הוארך מעת לעת. היום עם סיום החקירה במשטרה, הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי נגדם בימים הקרובים ע"י הפרקליטות. כמו כן מעצרם של החשודים הוארך היום בבימ"ש שוב בארבעה ימים, זאת עד לתאריך 14.6.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button