מבזקיםפוליטי / מדיני

האמירה של חבר הכנסת שעוררה את הזעם הציבורי

חבר הכנסת עופר כסיף מחד"ש-תע"ל ממשיך לעורר פרובוקציות ביממה האחרונה.

חבר הכנסת הפגין אתמול (חמישי) נגד גירוש משפחה בירושלים והניף דגל פלסטין. עימות התפתח במקום כאשר שוטרים לקחו לו את הדגל והוא טען לאלימות משטרתית.

חבר הכנסת הגיש היום (שישי) תלונה במח"ש בעקבות המקרה ומסר: "אקדים ואומר כבר עתה – לא תשברו את רוחנו ואת עצמת מאבקנו! נמשיך להניף את הדגל הפלסטיני ולהיאבק למען סיום הכיבוש, חופש הביטוי והמחאה, וכנגד גזענות ואלימות בכל זמן ובכל מקום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "במקום להיאבק בפשיעה, הם רודפים דגלים. התשובה למשטרת בן גביר-גופשטיין היא להגיע בהמונים להפגנות היום בלוד וביפיע".

במקרה אחר, כסיף עורר עוד יותר את הזעם הציבורי, כאשר תועד מסייר בירושלים. כשאזרח פנה אליו במהלך ההליכה וסיפר לו שחבר שלו נרצח במקום, נשמע חבר הכנסת עונה לו: "בקרוב אצלך", תגובה שנענתה בגינויים וגידופים במהרה.

ארגון בצלמו הגיש מכתב חריף ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת בדרישה לבצע דיון דחוף בעניינו של כסיף, הרחקתו לחצי שנה והטלת קנס כספי גבוה.

במכתב שנשלח על ידי מנכ"ל הארגון שי גליק נכתב: "זה לא מצחיק. האיש אלים ומקומו מחוץ לפרלמנט. אני קורא לכם לכנס את הוועדה עוד השבוע לדיון דחוף והרחקתו לגמרי מכנסת ישראל למשך הזמן המקסימלי חצי שנה. אם לחבר כנסת בישראל מותר לאחל בפומבי לאדם להירצח בפיגוע טרור אז מה זה אתיקה?"

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כמובן זעק על המקרה וכתב בטוויטר: "השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לסערה וכתב: "סיעת 'עוצמה יהודית' תגיש תלונה לועדת האתיקה כנגד ח"כ עופר כסיף, שבלי בושה מטיח בעזות מצח לעבר בחור יהודי ואומר לו 'בקרוב אצלך', לאחר שאותו בחור זעק בפניו שחברו נרצח במקום בו הוא מבקר. הגיע הזמן לשים סוף לתומכי טרור שמסתובבים לנו בכנסת".

גם מגישת חדשות 13, סיון כהן, הזדעקה וכתבה בטוויטר שלה: "חבר כנסת ש-'מאחל' לאזרח להירצח בפיגוע עוד לא היה לנו בושה וחרפה!!".

חבר הכנסת כסיף טרם הגיב למקרה.

עופר כסיף
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button