מבזקיםצבא וביטחון

מסוקי ה-CH-53K השלימו 1000 שעות טיסה מבצעיות

המארינס, חיל הנחתים האמריקאי, השלים 1,000 שעות טיסה מבצעיות במסוקי ה-CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין-סיקורסקי. כלל הטיסות בוצעו בטייסת התובלה הכבדה 461 של המארינס.

הטייסת החליפה את מסוקי ה-CH-53E במסוקי ה-CH-53K החל מינואר 2022 ואת חציית רף 1,000 שעות הטיסה המבצעיות ביצעה במהלך אימון באזור יומה, אריזונה. ציון דרך משמעותי נוסף שהושג לאחרונה במארינס היה הרמת משקל חיצוני של 16.3 טון (36,000 ליברות) במהלך אחת הגיחות. משקל זה הוא הגבוה ביותר שהונף על ידי מסוק צבאי אמריקאי שלא במסגרת ניסויי טיסה או פיתוח.

מסוק CH-53K - לוקהיד מרטין - סיקורסקי
צילום: ג'יי טאוסנד, מארינס
מסוק CH-53K - לוקהיד מרטין - סיקורסקי
צילום: ג'יי טאוסנד, מארינס
מסוק CH-53K - לוקהיד מרטין - סיקורסקי
צילום: ג'יי טאוסנד, מארינס

"גודלו וצורתו החיצוניים של ה-CH-53K אמנם דומים מאוד ל-CH-53E, אך מדובר למעשה במסוק שונה לחלוטין", כך אומר לוטננט קולונל תומאס ניקולוסון, מפקד טייסת 461 במארינס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מסוק CH-53K - לוקהיד מרטין - סיקורסקי
צילום: ג'יי טאוסנד, מארינס

לדבריו, "1,000 שעות הטיסה שביצענו עד כה במסוקים מוכיחים זאת הן עבור הטייסים והן עבור צוותי הקרקע. למדנו הרבה על מערכות המסוק וההטסה הדיגיטלית (Fly by wire) אשר מאפשרות לבצע את הטיסה בצורה אפקטיבית ובטוחה יותר לעומת המסוקים מהדורות הקודמים. היקף הלמידה שביצענו בטייסת במהלך הטיסות קירבה אותנו לסיום השלב הראשון במעבר ממסוקי ה-CH-53E ל-CH-53K. זאת, בזכות העובדה שכלל הצוותים הפועלים עם המסוקים מסוגלים לבצע את כלל המשימות ההכרחיות לתובלה כבדה. לא מדובר ביכולות עתידיות, אלא בביצוע מעשי בשטח. המשימה העיקרית שלנו היא להמשיך בביצוע משימות מגוונות ולהכשיר צוותים נוספים של טייסים ואנשי קרקע לקראת פריסה מבצעיות ראשונית של הטייסת על כלל המסוקים והצוותים".

יש לציין כי המסוק החדש מחליף כאמור את ה- CH-53E Super Stallion, מצויד במערכת טיסה דיגיטלית חדשה ומתקדמת יותר שמבצעת מטלות בצורה יעילה יותר מהטייס האנושי.

מסוק CH-53K - לוקהיד מרטין - סיקורסקי
צילום: ג'יי טאוסנד, מארינס
מסוק CH-53K - לוקהיד מרטין - סיקורסקי
צילום: ג'יי טאוסנד, מארינס

Back to top button