מבזקיםמשפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון במהלכים נוספים נגד התמודדותו של אפי נוה

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (ראשון) לוועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין, לוועדת האתיקה של הלשכה ולפרקליט המדינה בעקבות פסק הדין בערעור של אפי נווה שהתפרסם אתמול. בפסק הדין דחה בית המשפט את בקשת הערעור של נווה, והותיר את הרשעתו על כנה.

התנועה מציינת בפנייתה לוועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין, כי ע"פ סעיף 11(א) לכללי לשכת עורכי הדין "לא יהיה כשיר למועמדות למוסדות הלשכה מי שהורשע בפסק דין חלוט בעבירה שיש עמה קלון וטרם חלפו שבע שנים מיום הכרעת הדין". כללי הלשכה גם מעניקים לוועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין את הסמכות לקבוע אם בעבירה שבה הורשע המועמד יש משום קלון. בהמשך לכך מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהוועדה לקבוע כי בעבירות בהן הורשע עו"ד אפי נווה יש משום קלון, ומשכך הוא אינו כשיר להיות מועמד לתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין.

בפנייתה לוועדת האתיקה של הלשכה ולפרקליט המדינה מזכירה התנועה כי כבר בחודש ספטמבר ביקשה שיגישו קובלנה נגד נווה, אולם הועדה ופרקליט המדינה השיבו שיש להמתין לסיום ההליך הפלילי בטרם קבלת ההחלטה בעניינו של נווה. כעת, משהתקבלה ההחלטה להותיר את הרשעתו של נווה על כנה, שבה התנועה ומבקשת מוועדת האתיקה של הלשכה ומפרקליט המדינה, אשר גם לו סמכות לעשות זאת, שיפעלו על פי סמכותם ויגישו קובלנה לבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין נגד אפי נווה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לטענת התנועה הגשת קובלנה נגד עו"ד נווה מטעם הגופים האמונים על התנהלותם האתית של עורכי הדין נדרשת על מנת לשמור על כבוד המקצוע ועל טוהר המידות בלשכת עורכי הדין. כמו כן הדבר הכרחי גם על מנת להעביר מסר ציבורי בגנות עורכי דין שפעלו באופן פסול ובלתי הולם את תפקידם, ולמזער את הנזקים שכבר נגרמו לתדמיתה של לשכת עורכי הדין בעצם התמודדותו של נווה לראשות הלשכה.

התנועה לאיכות השלטון: "כהונתו של נווה כראש לשכת עורכי הדין מהווה כתם מוסרי על הגילדה המקצועית החשובה הזאת. נפעל בכל הכלים המצויים בידינו בכדי להסיר את החרפה הזאת, למען עתיד נקי יותר וחף משחיתות ללשכה".

ארכיון. צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

Back to top button