מבזקיםפוליטי / מדיני

השרים אישרו: מתן עדיפות בשירות המדינה לבני מיעוטים שסיימו שירות סדיר

הישג נרשם הבוקר (ראשון) לח"כ משה סולומון ולתנועת 'אם תרצו', כאשר אושרה הצעת החוק שהגיש אשר נוסחה בסיוע האגף המשפטי בתנועת אם תרצו, למתן עדיפות בשירות המדינה לבני מיעוטים שסיימו שירות סדיר. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במדינת ישראל חיים בני מיעוטים שבחרו לקשור את גורלם בגורל המדינה, שמשרתים בצה"ל ובשירות האזרחי, לעיתים רבות תוך הקרבה חברתית ומשפחתית גדולה. חלקם מופלים לרעה באזור מגוריהם, חלקם סובלים מאלימות ומהסתה, ולו מהסיבה שהם בחרו לשרת את מדינת ישראל ולהשתלב בה.

לאחר שמשתחררים מהשירות, רבים מהם מגלים שדווקא בני המיעוטים שהתנגדו לשירות, שהסיתו או תמכו באי ההשתלבות, הם אלה הנהנים מיתרון בקבלה למשרות ציבוריות על פני בני עדתם שכן שרתו, מפני שהמשרתים הצטרפו מאוחר יותר לשוק העבודה. לאור זאת, מטרת התיקון היא עידוד קבלה לעבודה בשירות המדינה של בני הקבוצות הזוכות לייצוג הולם אשר שרתו בשירות סדיר או בשירות לאומי".

חה"כ משה סולומון: ״מברך את החלטה ועדת השרים לקדם את תיקון לחוק שירות המדינה, אנו מחויבים לתת גב לאלו המבקשים להשתלב בחברה הישראלית ומוכנים לקחת על עצמם את החובות שיש לאזרחי מדינת ישראל כמו שירות צבאי ואזרחי למרות שהדבר לא מקובל ואף לעיתים עלול להשפיע על המשך חייהם בקהילה בה גדלו. אני מודה לתנועת 'אם תרצו' שזיהתה צורך כ"כ חשוב בשטח והביאה אותו אל פתח בית המחוקקים בכדי להטיב אם אלו הבוחרים לתרום למען המדינה, מקווה שהחקיקה תקבל את תמיכה רחבה של כלל הסיעות הציוניות בקואליציה ונוכל לעשות את הצעד החשוב הזה, שיוביל עוד צעירים לנטוש את הוויכוחים וההסתה ולבחור בדרך של השתלבות בחברה הישראלית ככל אזרחי ישראל״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו: "אנו מברכים מכל הלב את ח"כ סולומון היקר על קידום החוק, ואת שר המשפטים לוין על העברתו בוועדת השרים לחקיקה. תודה חשובה גם לשר הקליטה אופיר סופר על קידום החוק. מדובר בחוק חשוב מאוד לעתיד המדינה. במקום שבני המיעוטים המשרתים בצבא יחטפו איומים, הם צריכים לקבל מאיתנו הוקרה במעשים. זו הדרך של עם ישראל להראות לכל האזרחים שמעוניינים להשתלב – קדימה, עשו זאת, העם איתכם!"

חייל צה"ל - לוחם - שירות צבאי
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button