חדשות חוץמבזקים

מושל פלורידה צפוי להכריז על ריצתו לנשיאות ארה"ב – בריאיון עם אילון מאסק

מושל מדינת פלורידה בארה"ב, רון דה-סנטיס, מתכנן להכריז מחר (רביעי) על תחילת מסע הבחירות שלו לנשיאות ב-2024. כך דווח היום (שלישי) בתקשורת האמריקנית.

כמו כן, הוא צפוי להכריז על ריצתו בשיחת אודיו חיה עם מנכ"ל טוויטר אילון מאסק.

כניסתו של דסנטיס למירוץ הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית כנגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הייתה צפויה, אך ההחלטה לעשות זאת עם מאסק מוסיפה אלמנט מפתיע לקמפיין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתגר מרכזי עבור דסנטיס עם כניסתו למרוץ 2024 יהיה התחרות על תשומת הלב עם טראמפ, שהראה כישרון לשלוט באור הזרקורים. פתיחת הקמפיין בשיחה עם הבעלים האקסצנטרי ומעורר המחלוקת של טוויטר וטסלה היא ככל הנראה מהלך אסטרטגי שנועד לעשות בדיוק את זה – למשוך תשומת לב.

אולם מאסק הבהיר כי הוא לא זורק את תמיכתו הרשמית מאחורי דסנטיס, או כל רפובליקני אחר.

בסקרי הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית, דסנטיס שומר על מקום שני עקבי אך מרוחק מאחורי דונלד טראמפ.

הנשיא לשעבר עומד בפני משפט פלילי שאמור להתחיל בניו יורק בסוף מרץ שנה הבאה ואפשרות להגשת כתב אישום נגדו בגין התערבות בבחירות 2020 והסתה למרד ה-6 בינואר. עם זאת, הוא טוען שכל ההאשמות נגדו הן רדיפה פוליטית ועל פי סקרים נראה שהבעיות המשפטיות שלו דווקא עוזרות לו בקרב המצביעים הרפובליקנים.

אולם, בדומה לטראמפ, גם דסנטיס הוא דמות מקטבת ביותר בארה"ב. ביקורות רבות עלו נגד המדיניות של דסנטיס בפלורידה – העברת חוקים שמרניים אנטי-להט"בים ומאבק כושל שפתח נגד חברת דיסני אשר מפעילה במדינתו את הפארק הגדול ביותר שלה. בנוסף דסנטיס זכה לביקורות על חוסר הכישורים הבין-אישיים שלו והיעדר כריזמה רבה. אולם, למרות זאת ואלי משום כך, סקרים המציבים את דסנטיס ראש בראש מול נשיא ג'ו ביידן מעמידים את שניהם בדרך כלל באותו רף.

מועמדים נוספים למועמדות הרפובליקנית כוללים את ניקי היילי, מושלת דרום קרוליינה לשעבר ושגרירת האו"ם וטים סקוט, סנטור אמריקאי מכהן מדרום קרוליינה.

רון דסנטיס - מושל פלורידה - ארצות הברית
לקוח מעמוד הפייסבוק של רון דסנטיס. שימוש על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button