חדשות הארץמבזקים

"אומרים לנו שיש לנו את החקלאות הכי מדהימה ושהם רוצים ללמוד, להעתיק ולהיות כמונו"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אירח כמדי שנה היום (ראשון) את ארגון מגדלי הירקות ומועצת החלב לכבוד חג השבועות, בסימן נשים בחקלאות הישראלית. באירוע השתתפו מנכ"ל ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח, מנכ"ל מועצת החלב איציק שניידר, מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל עמית יפרח, מנכ"ל ארגון יצרני החלב, ליאור שמחה, נציגי ארגון מגדלי הירקות, נציגי ארגון מועצת החלב, רפתנים וחקלאים, ותלמידים מהפנימיות כפר גלים וכפר סילבר שליוו את האירוע בשירי שבועות.

בתחילת האירוע נשיא המדינה ורעייתו השתתפו בהדרכה להכנת גבינה בהנחיית הגבנית אפרת גבאי ממושב נהלל, ולאחר מכן נשיא המדינה שוחח עם רפתנים וחקלאים מכל חלקי הארץ. בין המשתתפים סיפרה אייר לבית משפחת צפריר ממושב גבעת יואב שבדרום רמת הגולן, את סיפורה המשפחתי כדור שלישי לרפתנים.

יצחק הרצוג - מיכל הרצוג
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה פתח ואמר: "אני מאמין שהחיבור לארץ ישראל הוא חיבור שלא עוסק רק במחיר העגבנייה, הוא עוסק במשהו הרבה עמוק יותר. אהבת הארץ היא מוטיב מרכזי בתפיסות העולם שלנו, האמונות שלנו וההבנה של מעגלי החיים שמבוססים על חקלאות, שהיא תוצרת הארץ. אין כמו חקלאות תוצרת הארץ, שלא לדבר על האיכות המדהימה שלה, הפירות והירקות הנפלאים ומוצרי החלב יוצאי דופן ואנחנו יודעים להעריך זאת. אין מקום שבו אני ומיכל מבקרים בעולם, ואין מקום שלא ניגשים ואומרים לנו שיש לנו את החקלאות הכי מדהימה, ושהם רוצים ללמוד, להעתיק ולהיות כמונו. צריך להמשיך לומר כמה אדירה החקלאות הישראלית והחובה לשמר אותה מכל משמר ולהגן עליה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רעיית הנשיא מיכל הרצוג סיכמה את האירוע החגיגי ואמרה: "זו תמיד חגיגה לראות אתכם ואת התוצרת המקסימה, לראות אתכם ואת ילדיכם כאן ולשיר ביחד את שירי החג. כל החברה הישראלית מאושרת מהתוצרת של החקלאים והרפתנים ובאמת יש לנו מוצרים להתגאות בהם. אנחנו מובילים מהבחינה הזו בעולם ואנחנו רוצים להמשיך להיות בחוד החנית של הפיתוחים. אנחנו מחזקים אתכם בעשייה הלא פשוטה והיומיומית שלכם. תודה רבה לכם מכל הלב.״

יצחק הרצוג - מיכל הרצוג
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מנכ”ל מועצת החלב, איציק שניידר: "מידי שנה מייצרים בישראל 1.554 מיליארד ליטר חלב ב-660 רפתות שפרוסות ב – 345 ישובים לאורכה ולרוחבה של הארץ ובגבולות המדינה, והפריפריה. החלב, מגיע לכ-100 מחלבות אשר מעבדות אותו ללמעלה מ-2,000 מוצרים שונים טריים טעימים ובריאים. בזכות האנשים שלנו ישראל הפכה למובילה עולמית בגנטיקה, בטכנולוגיות המשולבות ברפת ובשיטות הניהול של משק החלב. הרפתנים ורפתניות הישראלים מוזמנים לכל העולם כדי לשתף מהידע שלהם. זה הביטוי המוחשי ביותר להצלחה של הענף שמוביל את ביטחון המזון של ישראל כבר 75 שנה."

מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח: "תודה רבה לכם על שפתחתם את ביתכם בפנינו לרגל חג השבועות. כמיטב המסורת, נציגי מגדלי הירקות מגיעים לבית הנשיא, באווירת חג הביכורים, כדי להציג בפניכם את מיטב תוצרת הירקות מכל חלקי ארץ ישראל, ארץ זבת חלב ודבש. זכינו במגוון אקלימי מיוחד בארצנו, שמאפשר לנו לגדל ירקות ברצף שאין כמותו. תחילתו יכולה להיות בדרום הארץ, וכאשר מסתיימת העונה הדרומית תחל עונתו במרכז, ואז תתחיל העונה בצפון, וכך ישווקו הירקות אזור אחר אזור, ותתאפשר הספקה שוטפת כל השנה."

יצחק הרצוג - מיכל הרצוג - חקלאים ורפתנים - בית הנשיא
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ליאור שמחה, מנכ"ל ארגון יצרני החלב: "ענף החלב הישראלי הוא מהמובילים והמתקדמים בעולם, רבות בזכות האנשים יוצאי הדופן השותפים לתהליך הייצור ברפתות הפרוסות לכל אורכה של ישראל, בגבולות ובפנים הארץ. לאורך השנה אנו פועלים על מנת לשלב ברפתות טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו המשך הפקת חלב מעולה, טכנולוגיות המציבות את ישראל בשורה הראשונה בתחום. גם בחג השבועות הזה, תושבי ישראל ייהנו ממוצרי חלב טריים ואיכותיים שהם גאוות התעשייה הישראלית. נאחל חג שמח לכל עם ישראל ויחד נמשיך לחזק את ענף החלב הישראלי."

יצחק הרצוג - מיכל הרצוג - חקלאים ורפתנים - בית הנשיא
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button