מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בישיבה החגיגית: השקעת ענק בפיתוח אתרי מורשת בירושלים

בישיבת הממשלה החגיגית לציון יום ירושלים במנהרות הכותל המתקיימת כעת (ראשון), הוביל משרד המורשת את החלטת ״שלם״ וישקיע 16 מיליון ש״ח בחפירות רשות העתיקות במתחם הגן הלאומי "עיר דוד". סך התקציב הכולל שיועבר לפרויקט נאגם על ידי משרד המורשת ועומד על 40 מלש״ח.

בנוסף השתתף המשרד ב-3 החלטות ממשלה נוספות, הכוללות השקעה של 10 מלש״ח במרכז המורשת בכותל, הקמת מרכז מורשת ״עם עולם״ והקצאת 70 מיליון שקלים לפיתוח אגן העיר העתיקה בשורת פרויקטי תשתית מורשת.

שר המורשת, הרב עמיחי אליהו: ״ביום חגה של ירושלים בירתנו הנצחית, אנו מביאים בשורה גדולה למורשת הלאומית המשתקפת בעיר ירושלים לאורך אלפי שנים. המשך עבודות חשיפת ירושלים הקדומה, פיתוח פארק התנ"ך בו קיימים ממצאים ארכאולוגים מתקופת בית ראשון ויצירת מרחב מורשת ממשכנות שאננים לרחביה – כל אלו יחזקו את החיבור של כל חלק מגווני האוכלוסייה בישראל לירושלים. ההשקעה המסיבית שאנו מביאים תחזק את התיירות בעיר ותייצר כלכלה דרך מורשת, בלי להתנצל ובלי להתבלבל מכל מי שחושב שלעם היהודי אין קשר לירושלים. אנו ממשיכים לחבר בין עברה המפואר של ירושלים לדור העתיד. יום ירושלים שמח"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״ל משרד המורשת, נתנאל איזק: ירושלים היא הלב הפועם של כל העם היהודי וזאת זכות עצומה בשבילנו להוביל ולפתח בעיר את אתרי המורשת ההיסטוריים שלה כדי להעביר מדור לדור את סיפורם וקדושתם. משרד המורשת שם דגש על יצירת כלכלת מורשת שתייצר כדאיות כלכלית סביב אתרי המורשת הרבים בעיר וחיבור המגזר העסקי לתחום המורשת. בואו לבקר בירושלים ולהיות שותפים לפיתוחה ושגשוגה של העיר״

20 מיליון שקלים יתוקצבו באמצעות תוכנית החומש לתשתיות מורשת, בהם אתרי מורשת ברובע היהודי כמו "הבית הספרדי" שיפותח באופן משמעותי ויציג את אורחות החיים היהודים בעיר העתיקה של קהילת מגורשי ספרד עד לעת החדשה. כמו כן, יורחב פרויקט "תמונה באבן", הכולל שילוט על מבנים ייחודיים בכל רחבי העיר המספרים את סיפורה של הקהילה הירושלמית המקומית. עוד יושקעו מיליוני שקלים בהמשך שימור וטיפול במגדל דוד, והקמת מרכז חינוכי יצירתי במתחם המגדל.

בנוסף, המשרד יקים יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים מסלול מורשת חדש במשכנות שאננים וטחנות הרוח, שישלב אלמנטים טכנולוגיים שיציגו למבקר מידע ותוכן ייחודי על המקום בצורה חווייתית וחדשנית ועוד.

המשרד ימשיך ויקדם את פיתוח אגן העיר העתיקה כמרכז מורשת לאומי רחב וכולל בהשקעה של 70 מיליוני שקלים. יחד עם משרד ירושלים ומסורת ישראל ובמסגרת תכנית חומש לאגן העיר העתיקה, יבוצעו עבודות תשתית להנגשת אתרי המורשת הרבים באזור תוך יצירת תוכן חדשני ומותאם גם לצעירים, וכן יופקו אירועי תרבות, פסטיבלים וסיורים ברחבי אגן העיר העתיקה.

16 מיליון שקלים יושקעו בחפירות רשות העתיקות במתחם הגן הלאומי "עיר דוד" לחשיפת ירושלים הקדומה ו-10 מיליון שקלים יושקעו בהמשך פיתוח מרכז המורשת בכותל המערבי.

ארכיון. חפירות חניון גבעתי בעיר דוד. צילום: קובי הראתי

Back to top button