חדשות הארץמבזקים

שבוע 20 למחאות – המוקדים המרכזיים: קפלן תל אביב, אשדוד, ירושלים וחיפה

הערב (שבת) יצאו בהמוניהם רבבות להפגנות בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ כנגד הפיכה המשפטית. "המחאה נגד הדיקטטורה מציינת 20 שבועות של מאבק בהפיכה המשטרית שתהפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית. בין המוקדים המרכזיים: קפלן תל אביב, אשדוד, ירושלים וחיפה." אמרו המארגנים.

ההפגנה המרכזית, בכל מוצאי שבת, תתקיים בקפלן בתל אביב שתחל בצעדה השבועית מכיכר דיזנגוף בשעה 19:00 ובשעה 20:00 יחלו נאומים בהפגנה בקלפן. בין הדוברים הערב: שאול מרידור, יזם הייטק ולשעבר ראש אגף התקציבים באוצר, ספי רכלבסקי, מחבר ׳חמורו של משיח׳, וסגנית רה״ע תל אביב מיטל להבי.

מובילי ההתנגדות לדיקטטורה מציינים כי "ביזת הקופה הציבורית לטובת מקורבים לשלטון, במקום השקעה באזרחים, היא עוד שלב בהפיכת ישראל לדיקטטורה. כמו בהונגריה ופולין, כמו בדיקטטורות מעולם שלישי – במקום להשקיע את כספי הציבור בשיפור המדינה – בוזזים לטובת השלטון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מסרו מובילי המחאות כי"נתניהו מורח את הזמן בשיחות סרק בבית הנשיא, ובינתיים בוזז 14 מיליארד שח מכספי משלמי המיסים לחברים שלו, כסף מושחת שנועד לאפשר לו להעביר את חוקי הדיקטטורה. במקום לדון על ביצור וחיזוק הדמוקרטיה, ולהבטיח ועדה עצמאית ובלתי תלויה לבחירת שופטים, המשך שיחות הסרק מחליש את ההגנות על הדמוקרטיה, פוגע בשיקום הכלכלה, ומסייע לנתניהו להעביר את שוד התקציב ומיד לחוקק בשיטת הסלמי הפולני. על לפיד וגנץ לצאת מיד משיחות ההונאה."

הפגנה - יוקר המחייה - הרפורמה המשפטית
צילום: רובי יהב

Back to top button