בידורמבזקים

גלית גוטמן זומנה לבירור דחוף: "חובה להעיף את האישה האיומה הזו לצמיתות"

הרשת סוערת בעקבות דבריה של גלית גוטמן הבוקר (שישי) בתוכנית אותה היא מגישה לצדו של יואב לימור בערוץ 12. בשיחה על המגזר החרדי התפרצה לפתע גוטמן ואמרה "החרדים מוצצים לנו את הדם" וסירבה לחזור בה על אף הערות שקיבלה. בעקבות כך הגיבו שרים וחברי כנסת, בעיקר מהקואליציה, בחריפות ובתקיפות. חה"כ יצחק קרויזר אף הגיש תלונה נגדה. לבסוף אחרי כל התגובות ואף זימונה לבירור, התנצלה גוטמן על דבריה.

תגובת החברה: ״קשת מגנה בחריפות את דבריה של גלית גוטמן בנוגע למגזר החרדי בשידור חי הבוקר. הדברים אינם מקובלים ולא היו צריכים להיאמר בשום אופן. אנו מצרים על כך ומתנצלים על הפגיעה המיותרת. גוטמן התנצלה על נוסח דבריה ועל ההכללה של מגזר שלם וזומנה לבירור דחוף אצל מנהליה, שיתקיים ביום ראשון בבוקר״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר: "זה אולי קומץ קטן ושטוף שנאה אבל הגיבוי שהוא מקבל בתקשורת הכללית ומראשי האופוזיציה הופך את ההסתה נגד הציבור החרדי ששוברת שיאים בימים האחרונים למסוכנת ולכזו שאי אפשר לשתוק עליה. אנחנו מבקשים לומר לאחינו החרדים – אנחנו אוהבים אתכם, תומכים בכם, ולא ניתן לאף אחד לפגוע בכם. אחים אנחנו."

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי בתגובה לדבריה של גוטמן: "למי קראתם מוצצי דם? בושו לכם. האברכים הצדיקים לומדי התורה הם שבט לוי המובחר של עם ישראל, הם הסיירת הרוחנית, אשר ביחד עם כל זרועות הבטחון מגינים על עם ישראל, ממשיכים את השושלת היהודית ושומרים על התורה שבלעדיה אין לנו זכות קיום בארצנו. אנחנו גאים בהם ובזים למסיתים הקטנים. עם ישראל ומדינת ישראל קשורים בטבורם לתנ״ך ולמסורת הנביאים."

"אין קיום למדינת ישראל ללא הקשר לתורה ולהיסטוריה היהודית. רוב העם בישראל מכבד ורוצה בערכים יהודיים. משפחות גרעיניות רבות בישראל מורכבות מאחים שחלקם חרדים וחלקם חילונים. אסור לנו לתת למיעוט חילוני קיצוני לקחת בשבי את החברה הישראלית כדי לגרום לפילוג שכל כולו מונע מסיבות פוליטיות! עם ישראל צריך להוקיע את המסיתים, המפלגים, ולשמור על הערבות ההדדית והערכים היהודיים. אחים אנחנו! מסיתים החוצה! שבת שלום." הוסיף דרעי.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "אני מגנה בכל לשון את ההתבטאויות המסיתות והחמורות כנגד הציבור החרדי, שאנו עדים להן בימים האחרונים. השנאה וההסתה נגד ציבורים שלמים בישראל חייבת להיפסק מיד. אחים אנחנו."

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אחינו החרדים הם "מוצצי דם"? השתגענו? גלית גוטמן מסיתה באנטישמיות ששימשה כל השנים לרצח ורדיפת יהודים. בושה."

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "האמירות הקשות כלפי אחינו החרדים כואבות לי, כיהודי וכישראלי. אין מקום לשיח מהסוג הזה בשום אופן. עם אחד אנחנו. חרדים, דתיים וחילונים- יהודים."

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר מתייחסת לדברי הנאצה של גלית גוטמן: "‏כל דקה שהאופוזיציה לא מגיבה זו שותפות מלאה להסתה נוראה. חובה להעיף את האישה האיומה הזו לצמיתות עוד היום."

גלית גוטמן התנצלה לבסוף על דבריה וכתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים."

בוס - מנהל - הוראה - פקודה
אילוסטרציה

Back to top button