מבזקיםצבא וביטחון

אלביט מערכות מקימה מרכז אימון טיסה עבור חיל האוויר היווני

קלמטה, 17 במאי 2023 – אירוע מיוחד נערך במרכז הבינלאומי להכשרת טייסים בבסיס 120ATW ב-Kalamata, שבו נציגי ממשלת יוון ומשרד ההגנה, חיל האוויר היווני, כמו גם נציגי משרד הביטחון הישראלי, חיל האוויר הישראלי ואלביט מערכות, קיבלו בברכה את שני מטוסי ה-M-346 הראשונים. מטוסי האימון המודרניים האלו, המותאמים לדרישות של מטוסי קרב מתקדמים, יבצעו את ההכשרות של הדור החדש של חניכי האקדמיה לטייס של חיל האוויר היווני.

בטקס בבסיס 120ATW ב-Kalamata נכחו שר ההגנה היווני, מר ניקולאס פניוטופולוס, סגן שר ההגנה הלאומית של יוון, מר ניקוס שרדליאס, ראש המטה הכללי של ההגנה הלאומית, גנרל קונסטנטינוס פלורוס, ראש המטה הכללי של חיל האוויר, רב אלוף תמיסטוקליס בורוליאס, ראש סיב"ט, מנהלת שיתוף הפעולה הביטחוני הבינלאומי של משרד הבטחון הישראלי, תת-אלוף במיל'. יאיר קולאס, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר ,מר רני קריל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בינלאומי של אלביט מערכות ומר יורם שמואלי, מנכ"ל אלביט מערכות תעופה וחלל. כמו כן, נכח שגריר ישראל ביוון מר נועם כץ וכן נציגי חילות האוויר היוונים ונציגי האזור והשלטון המקומי מקלמטה וממחוז מסיניה.

שני מטוסי ה-M-346 הם המטוסים הראשונים מתוך צי של 10 מטוסים הצפויים להימסר ע"י אלביט מערכות במסגרת הסכם בין משרדי ההגנה היווני והישראלי להקמת מרכז הכשרות טיסה בינלאומי בבסיס 120ATW בקלמטה. המטוסים מצוידים באוויוניקה מתקדמת הכוללות טכנולוגיות אימון של אלביט מערכות המדמות תרחישי לחימה וטיסה על מנת להביא את חווית האימון של הטייסים לרמה הגבוהה ביותר. צי מטוסי ה-M-346 צפויים לטוס אלפי שעות בשנה. מטוס ה-M-346, המיוצר על ידי חברת לאונרדו, הוא מטוס אימון דו-מנועי עם בקרות טיסה דיגיטליות לחלוטין ואוויוניקה מתקדמת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערכות האימון המתקדמות של אלביט שיסופקו במסגרת הפרויקט כוללות טכנולוגיה משולבת בקוקפיט המדמה אימון טקטי וכן מערכות אימון קרקעיות המאפשרות תירגול של תרחישי טיסה, הפעלת מערכות ועוד בסביבת אימון בטוחה תוך חיסכון בשעות טיסה.

מאז השקת מרכז האימון הבינלאומי בשנת 2021, הפרויקט מקדים את לוח הזמנים, כאשר ההתקדמות שהושגה זוכה לשבחים משני משרדי ההגנה של יוון וישראל. במהלך ביקורו האחרון ביוון, שר הביטחון הישראלי יואב גלנט שיבח את הפרויקט ואמר כי "מרכז האימון הבינלאומי בבסיס קלמטה הוא דוגמה מצוינת לקשרי ההגנה המתהדקים בין שתי המדינות."

מרכז האימון הבינלאומי היווני נפתח במסגרת הסכם בין ממשלות בסך כ 1.6 מיליארד דולר עם משרד ההגנה הלאומי היווני בשנת 2021. כחלק מהסכם זה, אלביט מערכות תספק הכשרה אווירית וקרקעית מקיפה לטייסים, כולל סימולטורי טיסה מהדור החמישי, מטוסי אימון, תחזוקה ותמיכה לאורך תקופה של 22 שנים. צי מטוסי ה-T-6 זוכה כעת לזמינות לוגיסטית מלאה של 100% הנתמכת על ידי המרכז הלוגיסטי של אלביט שהוקם בבסיס חיל האוויר ומספק תמיכה טכנית שוטפת. בנוסף, הושלמה בניית מבנה ההדרכה הראשון ובימים אלה מותקנים מאמני הטיסה (הסימולטורים) המתקדמים של אלביט, כמו גם מערכות שליטה ובקרה אווירית.

הפרויקט מבוסס על הניסיון הרב שצברה החברה מתוכניות שונות ברחבי העולם. אלביט מספקת למשרד הביטחון הישראלי מספר מרכזי אימון עבור חיל האוויר הישראלי – כולל גרוב G120, מסוקי בל 206 ו-AW119, צי מטוסי אימון T-6A וצי מטוסי האימון המתקדמים M-346;

כמו כן, המשרד הישראלי לביטחון פנים חידש לאחרונה הסכם לאספקה, תפעול ותחזוקה של טייסת הכיבוי "אלעד" , יחידת הכיבוי האווירי הישראלי. בשנת 2016 התקשרה חברת Affinity, מיזם משותף של אלביט מערכות, לרכישה, הפעלה ותחזוקה של ציי ה-Phenom 100, Beechcraft T-6 ו-GROB G-120TP של מרכז האימון הבריטי של חיל האוויר המלכותי. אלו מביאים את מספר המטוסים הכולל שמפעילה אלביט מערכות ליותר מ-170.

צילום: אלביט מערכות

שר ההגנה הלאומי של יוון, מר ניקוס פאנאג'יאוטופולוס, אמר: "המרכז הבינלאומי החדש לאימוני טיסות הוא תוצאה של מאמצים אינטנסיביים של משרד ההגנה הלאומית של יוון , במטרה להשיג את הפתרון הטוב ביותר, להכשרת טייסים חדשים של חיל האוויר היווני. ישראל ואלביט מערכות הציגו את הפתרון המותאם והטוב ביותר בתחום אימוני הטיסה. שאיפתנו היא שהמרכז יספק הכשרה בסיסית, מתקדמת ומבצעית לכל הטייסים לאורך תקופה של 22 שנים בשימוש במטוסי T-6 ו-M-346. אנו רואים בהקמת המרכז את השאת הערך ויוקרה בינלאומית לחיל האוויר היווני שכן זהו ההסכם הגדול ביותר ופרויקט אסטרטגי משמעותי בתחום שיתוף הפעולה הביטחוני בין יוון וישראל עד היום".

ראש המטה הכללי של ההגנה הלאומית, גנרל קונסטנטינוס פלורוס, ציין: "המרכז הבינלאומי לאימוני טיסות ב-120 ATW Kalamata יאפשר לטייסים שלנו ,של בעלי בריתנו, שותפינו וחברינו אימונים המדמים טיסה ולחימה שיקדמו אותם ב"מעבר חלק" לשלב המבצעי. פרויקט זה מדגיש למעשה את שיתוף הפעולה המצוין בין יוון, ישראל ואיטליה, החולקות את אותו חזון לשלום, ביטחון ויציבות, בסביבה המשותפת במזרח התיכון ומחוצה לו. זהו סוג שיתוף הפעולה המולטילטרלי שאנו מעוניינים לקדם , אשר מציג את היתרונות ההדדיים שאנו רוצים להשיג לא רק עבור מדינותינו, בעלות ברית, שותפינו וידידים, אלא גם עבור האזור כולו. אני מבקש להודות ולברך את כל מי שעמל להשגת אבן דרך חשובה זו ומביע אופטימיות לגבי האימונים המשותפים העתידיים של חיל האויר שלנו".

ראש המטה האווירי הכללי, לוטננט גנרל תמיסטוקלס בורוליאס אמר: "בעידן החדש, כאשר הצורך באימונים אוויריים ברמה הגבוהה ביותר נמצא בעלייה בכל רחבי העולם, ייסוד והקמת המרכז הבינלאומי לאימוני טיסה יספק לחיל האוויר היווני פוטנציאל עצום, ויעצים את תפקידו בזירת התעופה הצבאית הבינלאומית. המרכז יציב את חייל האויר היווני בעלית התעופה הצבאית ובעולם ההכשרות המתקדמות. מטוסי האימון החדשים שאנו מקבלים בברכה והמרכז הבינלאומי לאימוני טיסה בקלמטה מהווים צעד חשוב בכניסה לעתיד האימונים האוויריים, המהווים את הבסיס לתפקוד ויעילותו של חיל האוויר היווני. אנו שואפים לספק לטייסים שלנו, באוויר ובקרקע, הכשרה מתקדמת , מומחיות ומקצועיות באמצעות מערכות האימון והסימולטורים של מטוסים מודרניים, תוך הבטחת "מעבר חלק" לדור הבא של המטוסים" .

צילום: אלביט מערכות

ראש סיב"ט, מנהלת שיתוף הפעולה הביטחוני הבינלאומי של משרד הבטחון הישראלי, תת-אלוף במיל. יאיר קולאס: "אנו מודים לעמיתינו במשרד ההגנה הלאומי היווני על שיתוף הפעולה הביטחוני והתעשייתי המתמשך ועל האמון שלהם בתעשיות הביטחוניות הישראליות. היום הזה מהווה אבן דרך חשובה למרכז ההדרכה הבינלאומי, ואנו גאים לקחת חלק באירוע זה יחד עם השותפים הקרובים שלנו".

יורם שמואלי, מנכ"ל אלביט מערכות כלי טיס: "אנו גאים להוביל פרויקט משמעותי, בסדר גודל כזה, לספק לחיל האוויר היווני מרכזי הדרכה ויכולות טייס מובילות. נחיתת שני המטוסים הראשונים במרכז ההדרכה הבינלאומי בקלמטה היא אבן דרך משמעותית עבור אלביט מערכות, ותורמת למערכת היחסים בין ישראל ליוון".

צילום: אלביט מערכות

Back to top button