חדשות הארץמבזקים

יום ירושלים: חברי הכנסת עלו להר הבית, בן גביר עוקב מקרוב

להר הבית עלו לפני זמן קצר (חמישי) חברי הכנסת דן אילוז, עמית הלוי ואריק קלנר ממפלגת הליכוד, ביחד עם נציגי ארגון 'בידינו', אשר ארגנו את עליית הח"כים. כזכור, מפקד פיקוד העורף החליט למנוע מתום ניסני, מנכ"ל בידינו, את כניסתו להר הבית ולעיר העתיקה באמתלה שקרית על 'מידע סודי' של ניסיון לפרובוקציות.

עמית הלוי - אריאל קלנר - הר הבית
צילום: ארנון סגל, ארגון בידינו

תום ניסני, מנכ"ל בידינו מארגנת עליית הח"כים מסר בתגובה: "מודים ומוקירים את חברי הכנסת שהחליטו לעלות להר הבית ללא מורא וללא חשש, ובעיקר ללא ניסיון לחפש חנופה בכלי התקשורת. זה מה שנדרש בימים אלו מנבחרי הציבור שלנו – אומץ ויושרה. הגיע הזמן שעלייה להר הבית תהפוך למשהו שגרתי שלא צריך להתרגש ממנו, אלא להפך: מימוש ריבונות קבוע של נבחרי הציבור למקום הכי חשוב והכי קדוש לעם היהודי!"

דן אילוז - שולי מועלם - הרב אלבוים - אריאל קלנר - עמית הלוי
צילום: מינהלת הר הבית

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עוקב מקרוב אחר עליית היהודים הבוקר להר הבית ובעקבות הצפי לאלפי עולים, הנחה השר על ההערכות מיוחדת, תגבור של מאות שוטרים בהר, כניסה מהירה וחלקה ללא המתנות. המשטרה הרחיקה מההר פורעים רבים שהתכוונו לשבש את עליית היהודים להר. בנוסף, הנחה השר שלא לאפשר הנפת דגלי אש"ף והמשטרה הסירה הבוקר דגלים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי אמר: "שמח לראות את האלפים הרבים שעולים לחגוג בהר הבית ואת כל העולים לירושלים. הר הבית ששוחרר ביום ירושלים לפני 56 שנה הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים, זו זכותם של יהודים לעלות למקום הזה ולחגוג את שחרורו ואני שמח שאלפים עושים זאת."

שר הגנב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף עלה אף הוא הבוקר להר הבית וחגג את יום שחרור ירושלים בהר הבית, יחד עם הרב שמשון אלבוים ראש מינהלת הר הבית.

ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון לחברי הכנסת בהר הבית: "זה לא היה מובן מאליו בשנים האחרונות שחברי כנסת עולים להר הבית, שלושה חברי כנסת יחד, זה דבר גדול שאנחנו רואים פה את שלטון ישראל, מבית המחוקקים להר הבית, על זה כולנו צריכים לברך ולהודות להשם. אם אנחנו מחר נאמר הלל, יש לנו עכשיו עוד סיבה, שבחצרות בית השם בתוככי ירושלים אנחנו זוכים לראות דבר כזה, אז באמת יישר כוח לכם. המקום שאנחנו נמצאים בו, נמצא במעלה ההר, אנחנו עוד לא בפסגתו והתפקיד שלנו זה להגיע למעלה למעלה."

יצחק וסרלאוף - הרב אלבוים - הר הבית
צילום: מינהלת הר הבית

Back to top button