מבזקיםמומלצים

רק בריאות: 10 המלצות חשובות לשמירה על חיים בריאים ומאושרים

שמירה על בריאות טובה חיונית לחיים מאושרים ומספקים. למרות שיש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להישאר בריאים, הרגלים מסוימים ובחירות אורח חיים יעילים יותר מכל דבר אחר. קבלו 10 הדברים המומלצים ביותר לשמירה על הבריאות, יחד עם כמה עובדות מעניינות:

1. פעילות גופנית סדירה: פעילות גופנית סדירה חיונית לשמירה על בריאות תקינה. לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO), מבוגרים בגילאי 18-64 צריכים לעסוק בפעילות גופנית אירובית בעצימות בינונית, לפחות 150 דקות בשבוע. פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית את הסיכון למחלות כרוניות, לשפר את הבריאות הנפשית ולהגדיל את אורך החיים. מחקר שפורסם בכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקאי מצא שפעילות גופנית יכולה להפחית את הסיכון למוות בטרם עת עד 30%.

פעילות גופנית - חדר כושר - הליכון - ירידה במשקל - דיאטה
Image by Holiak on Freepik

2. אכלו תזונה בריאה: תזונה טובה, חיונית לשמירה על הבריאות. אכילת תזונה מאוזנת הכוללת שפע של פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבון רזה יכולה לעזור לכם לשמור על משקל תקין ולהפחית את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב, שבץ וסוכרת. איגוד הלב האמריקני ממליץ על תזונה דלה בשומני טרנס רוויים, כולסטרול, נתרן וסוכרים מוספים. מחקר שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology מצא שתזונה בריאה יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב עד 25%.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שאטרסטוק

3. לישון מספיק: שינה מספקת חיונית לשמירה על בריאות תקינה. חוסר שינה עלול להוביל למגוון של בעיות בריאותיות, כולל השמנת יתר, סוכרת ומחלות לב. הקרן הלאומית לשינה ממליצה למבוגרים בגילאי 18-64 לישון 7-9 שעות בלילה. מחקר שפורסם ב-Journal of Sleep Research מצא כי שינה מספקת יכולה לשפר את הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי.

צילום: יח"צ

4. נהלו את המתחים: ללחץ יכול להיות השפעה שלילית על הבריאות שלכם. לימוד ניהול מתחים באמצעות טכניקות כמו מדיטציה, יוגה או נשימה עמוקה יכול לעזור לכם לשמור על בריאות טובה. איגוד הפסיכולוגים האמריקני ממליץ לאנשים לעסוק בפעילויות להפחתת מתחים כגון פעילות גופנית, מפגשים חברתיים או תחביבים. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine מצא שתרגול יוגה יכול להפחית מתח וחרדה. יש לציין כי יש גם מאכלים ומשקאות שיכולים לסייע בהפגת מתח וחרדה כמו למשל, תה חליטה קמומיל.

חרדה - מתח - סטרס
אילוסטרציה

5. שתו הרבה מים: שתיית מים מספקת חיונית לשמירה על הבריאות. זה עוזר לווסת את טמפרטורת הגוף, להעביר חומרים מזינים ולהסיר פסולת מהגוף. האקדמיות הלאומיות למדעים, הנדסה ורפואה ממליצה לגברים לשתות כ-3.7 ליטר (125 אונקיות) ולנשים לשתות כ-2.7 ליטר (91 אונקיות) מים ביום. מחקר שפורסם ב-Journal of Nutrition מצא ששתיית מים יכולה לעזור להפחית את צריכת הקלוריות ולשפר את הירידה במשקל.

שתיית מים - לשתות מים - כוס מים
שתו מספיק מים ביום, זה יסייע לכם לבריאות

6. הימנעו מעישון ומשתייה מופרזת של אלכוהול: לעישון ושתייה מופרזת של אלכוהול יכולים להיות השפעה שלילית על בריאותכם. הפסקת עישון והפחתת צריכת אלכוהול יכולים לעזור לכם לשמור על בריאות טובה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ לאנשים שמעשנים להיגמל ולמי ששותים לעשות זאת במתינות. מחקר שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology מצא כי הפסקת עישון יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב ב-50%.

צילום: pixabay

7. הקפידו על היגיינה טובה: הקפדה על היגיינה, כגון שטיפת ידיים באופן קבוע וכיסוי הפה בעת שיעול או התעטשות, יכולה לסייע בהפחתת התפשטות החיידקים ובמניעת מחלות. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ לאנשים לשטוף את ידיהם במים וסבון למשך 20 שניות לפחות. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Hospital Infection מצא כי היגיינת ידיים יכולה להפחית את התפשטות הזיהומים בבתי חולים.

קרדיט: pixabay

8. דאגו לבצע בדיקות סדירות: בדיקות סדירות עם הרופא שלכם יכולות לסייע באיתור בעיות בריאותיות מוקדם ולמנוע מהן להיות חמורות יותר. איגוד הלב האמריקאי ממליץ לאנשים לבדוק את לחץ הדם שלהם לפחות פעם בשנתיים. מחקר שפורסם ב-Journal of the American Medical Association מצא כי בדיקות סדירות יכולות להפחית את הסיכון למוות בטרם עת.

אילוסטרציה. צילום: freepik

9. הישארו מחוברים חברתית: קשרים חברתיים חיוניים לשמירה על בריאות טובה. שמירה על קשר עם חברים ובני משפחה יכול לעזור להפחית מתח ולשפר את הבריאות הנפשית. מומלץ לאנשים לעסוק בפעילויות חברתיות כגון התנדבות, הצטרפות למועדונים או השתתפות באירועים. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Health and Social Behavior מצא כי קשרים חברתיים יכולים לשפר את הבריאות הנפשית והרווחה.

וואטסאפ פייסבוק רשתות חברתיות
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

10. מצאו תחביב או פעילות שתשמח אתכם: מציאת פעילות או תחביב שיגרום לכם לשמחת חיים יכולה לעזור לכם לשפר את הרווחה הנפשית והרגשית שלכם. עיסוק בפעילויות שמביאות לכם שמחה, כגון תחביבים או בילוי עם אנשים אהובים, יכול לעזור לכם לשמור על בריאות טובה. במרכזי בריאות הנפש ממליצים לאנשים לעסוק בפעילויות שהם נהנים ומביאות להם תחושת סיפוק. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Happiness Studies מצא שעיסוק בפעילויות מהנות יכול לשפר את האושר.

תחביב
מצאו תחביב או פעילות שתשמח אתכם

10 המלצות אלו, יכולים לסייע לכם לשמור על בריאות טובה ולחיות חיים מאושרים ומספקים. אמנם לא תמיד קל ליישם את ההרגלים ולשנות אורח חיים, אבל היתרונות שווים את המאמץ. ארגון הבריאות העולמי ממליץ לאנשים לבצע שינויים קטנים בשגרת היומיום שלהם כדי לשפר את בריאותם ורווחתם.

Back to top button