צרכנות

מתכננים אירוע חגיגי – מה חשוב שיהיה בתפריט המשקאות של האירוע שלנו?

קרדיט לתמונות FREEPIK

אירועים חגיגיים מסוגים שונים הפכו להיות חלק משגרת החיים של כולנו, אירועים דוגמת חתונות, בר/ת מצוות, בריתות, מסיבות רווקים/רווקות, ימי הולדת עגולים ועוד. סביר להניח שגם אנחנו, במוקדם או במאוחר, נערוך אירוע משלנו (או עבור הילדים שלנו). כאשר זה מגיע לאירוע שלנו, פתאום כל החלטה נראית גורלית ומאתגרת. כאן, ננסה להתייחס לאחת ההחלטות הרלבנטיות עבור כל אירוע חגיגי באשר הוא, כולל אפילו ארוחות חג או שישי חגיגיות במיוחד – מה כדאי שיהיה בתפריט המשקאות שאנחנו מגישים?

 שתייה לאירוע חגיגי אינה מסתכמת במשקאות חריפים בלבד, כמובן. מדובר בשתייה קלה, אלכוהול קל ו"עדין" יחסית ומשקאות חריפים של ממש גם יחד. מה חשוב לוודא שיש בבר של האירוע שלנו (או על שולחן ארוחת החג החגיגית…), על מנת להבטיח אירוע מושלם מהבחינה הזו? לשתייה, ואלכוהול בפרט, השפעה לא קטנה על כל אירוע. מומלץ לוודא כי באירוע שלנו יהיה מגוון רחב ומספק כך שלכולם יהיה מה לשתות.

הבסיס שתמיד חשוב שיהיה – שתייה קלה

מיד נגיע לבירה, יין ומשקאות חריפים למיניהם, אך לפני כן יש להתייחס לאחד החלקים החשובים ביותר בכל בר של כל אירוע – שתייה קלה. חשוב לזכור כי כולם שותים שתייה קלה מסוג זה או אחר (גם אם מדובר רק במים או סודה) – כולל כל מי ששותה אלכוהול. בנוסף, בכל אירוע ישנם לא מעט אנשים שלא שותים אלכוהול כלל – ילדים, נשים בהיריון, אנשים שפשוט לא אוהבים במיוחד משקאות אלכוהוליים וכיוצ"ב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לכן, חשוב לוודא כי באירוע יש מספיק שתייה קלה מכמה סוגים עיקריים – בתור התחלה חשוב לוודא כי ישנם מים טובים בשפע. מים מינרליים ו/או מיכלים עם מים קרירים וטעימים אותם יכולים האורחים גם למזוג לעצמם. לא יזיק גם מעט לימון, נענע או צמחים אחרים במים, הן לנראות והן לטעם והרעננות…

מלבד למים מומלץ שתהיה גם סודה, וכמה סוגים של שתייה קלה – מיצים טריים ואף משקאות ממותקים (לא חובה!). אם רוצים להשקיע, בר של מיצים סחוטים ו/או שייקים יכול להוות תוספת נהדרת ומרעננת, במיוחד באירועי קיץ.

אלכוהול קל

בכל הנוגע לשתייה אלכוהולית, ישנו בסיס מסוים שצריך להיות בכל בר. בפרט – כמה סוגים שונים של בירות (לפחות שניים), וכמה סוגים שונים של יין. כדאי שיהיה לפחות סוג או שניים של יין לבן וגם של יין אדום. נהוג להגיש יין גם לצד הארוחה, וכאן יש להתאים את סוג היין לסוג הארוחה המוגשת. עבור ארוחה צמחונית/חלבית או ארוחת דגים מתאים יותר יין לבן, למשל.

שני סוגים לפחות של בירה ויין יספיקו לרוב על מנת שלכל אחד מהאורחים והאורחות יהיה משהו שהם אוהבים לשתות. אם רוצים להשקיע קצת יותר, אפשר להביא כמה סוגים נוספים של בירות ו/או יינות, או לחילופין להגיש אלכוהול קל אחר דוגמת סיידר תפוחים אלכוהולי, שמפניה או סוג כלשהו של יין מבעבע. זה יכול להיות נחמד ומרענן בכל אירוע…

משקאות חריפים

אף בר לאירוע לא יהיה מושלם גם ללא משקאות חריפים יותר, מהם ניתן יהיה גם להכין קוקטיילים (מתבקש באירוע חגיגי…). כאן מדובר במשקאות כמו וויסקי, ברנדי, ערק, וודקה, ג'ין, טקילה וכיוצ"ב. כדאי שיהיו לפחות שלושה או ארבעה סוגים שונים, כך שגם יהיה מספיק מגוון וגם ניתן יהיה להכין קוקטיילים מעניינים מאותם משקאות .

במקרה של משקאות חריפים מומלץ מאוד להשקיע במותגים הנחשבים והיוקרתיים יותר, גם אם לא ביקרים ביותר. וויסקי או וודקה טובים, לעומת כאלו זולים ופשוטים, לא רק יהיו טעימים יותר אלא גם יביאו לחוויה טובה ונעימה יותר, ולהרגשה טובה יותר בבוקר שלמחרת האירוע…

Back to top button