חדשות הארץמבזקים

ישראל איננה מתחייבת להפסיק את הסיכולים, הג'יהאד מאיים לשבש את יום ירושלים

שיחות המשא ומתן להפסקת אש כשלו לפי שעה והירי לעבר ישראל נמשך וכך גם תקיפות צה"ל ברצועת עזה.

מנהיג הג'יהאד האסלאמי אמר לכלי התקשורת ברצועת עזה: "אנחנו רוצים להביא ניצחונות לעם הפלסטיני ולשבש את מצעד הדגלים שמתקרב ויחול ב-18 לחודש זה (מאי). אנו נגרור את הלחימה עד אחרי מצעד הדגלים אם הכיבוש לא יכנע לתנאים שלנו. אנו מתואמים עם חמאס ונגיב במטח טילים לעבר כלל אזורי הכיבוש כפי שהאויב לא חווה אף פעם".

כמו כן, גורמים ברצועת עזה אמרו לרשת "אל-מיאדין" הלבנוני כי "שיחות המשא ומתן להפסקת אש נקלעו בקשיים משמעותיים. הסיכוי כעת להרחבת המערכה גדול יותר מהסיכוי לרגיעה. הקושי העיקרי הוא שישראל איננה מעוניינת להתחייב להפסקת החיסולים הממוקדים בעזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אותו גורם הבהיר כי "לג'יהאד האסלאמי אין בעיה של תחמושת ויש לו את האמצעים להמשיך להילחם חודשים ארוכים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר למתווכים המצרים ואמר להם: "הג'יהאד האסלאמי מתחנן להפסקת אש ורוצה שנעשה זאת בתנאים שלו. אז אני אומר לכם שזה לא יקרה. אנחנו לא נתחייב להפסיק את הסיכולים הממוקדים בעזה לא בכתב ולא בעל פה. הוא רוצה שהלחימה תימשך בבקשה ואם חמאס רוצה להיכנס גם למערכה, אנו מוכנים לכל תרחיש. שקט יענה בשקט ורקטות לעבר ישראל יענו בתקיפות וחיסולים בעזה".

בעקבות כישלון המשא ומתן להפסקת האש, גורמים במערכת הביטחון חוששים שארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ינסה לקטוף הישגים והחשש כעת הוא מירי נ"ט לעבר יישובי סמוכי הגדר בעוטף. בשל כך כביש הגישה לקיבוץ נחל עוז במועצה האזורית שער הנגב נחסם לתנועה והתושבים הונחו לשהות בבתים.

גם במועצה האזורית אשכול העבירו הנחיות לתושבים ובהודעת אגף הביטחון של המועצה נכתב: "בהתאם להערכות מצב ולפי הנחיות הצבא – חל איסור מוחלט להסתובב בשטחים המערביים לקיבוץ. כמו כן, אין לצאת מהשער האחורי ואין להסתובב בכביש העוקף של הקיבוץ בחלק המערבי המסומן במחסומים בכלל (רגלית, ברכב, בקלנועית באופניים…). מדובר בהנחיה מצילת חיים."

כרם שלום - עוטף עזה
כרם שלום. אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button