חדשות הארץמבזקים

הנשיא: זוהי שעת חירום, יש לכנס בדחיפות דיוני חירום ולקבל החלטות נחרצות ותקיפות

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שני) לגל האלימות הרצחני הפוקד את ישראל ואמר כי "זוהי שעת חירום."

"הבוקר שמענו בזעזוע על עוד מקרה רצח בישראל. הפעם הייתה זו חנאן אבו חֶיט, בחורה צעירה, אם לילד בן 5, שנרצחה בדם קר, סמוך לביתה בחיפה. דווקא בפניכם, אחיות ואחים, העוסקים בהצלת חיי אדם מכל המגזרים והקהילות בישראל, מצאתי לנכון לדבר על מגיפת הרציחות והאלימות ששוטפת את ישראל." אמר הנשיא והוסיף, "גל האלימות הרצחני הזה הוא אתגר אסטרטגי למדינת ישראל, לא פחות! הידיעות הקשות הולמות בנו שוב ושוב – יום אחרי יום, ואפילו כמה פעמים ביום. עוד נרצחת ועוד נרצח, בגילים שונים במקומות שונים. חלק ניכר מהם, רובם, מהחברה הערבית."

עוד אמר הנשיא הרצוג כי "נראה שאף אחד אינו חסין בשעה שעולמות שלמים של אזרחיות ואזרחים ישראלים נחרבים לנו מול העיניים. זה מצב שלא מתקבל על הדעת. זו מכת מדינה של ממש. זהו טרור אזרחי, כן – טרור אזרחי – שמאיים על כולנו, וכולנו חייבים להתלכד למולו ומייד. אני רוצה להיות ברור: שאף אחד לא יחשוב שזה ייעצר אצל השכן שלו ולא יגיע אליו. לטרור האזרחי הזה אין גבולות, לרציחות ולאלימות אין גבולות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא קרא לכנס דיון חירום בנושא ואמר "אני קורא לכל האחראים והעוסקים בדבר – נבחרי ומנהיגי ציבור, ממשלת ישראל, המועצה לביטחון לאומי, ומערכות הביטחון, המשפט, המודיעין וביטחון הפנים – לכנס בדחיפות דיוני חירום, לשבת יחד, לקבל החלטות נחרצות ותקיפות, להפסיק עם החששות והתירוצים, לפעול בכל הכלים, ולהוביל מלחמת חורמה חסרת פשרות, שתמגר את האיום הזה, ולאלתר. כי בנפשנו הדבר."

נשיא המדינה יצחק הרצוג נושא דברים בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאי ישראל ולראשי ממשלותיה שהלכו לעולמם, משכן הנשיא, ירושלים.
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button