כלכלהמבזקים

בעקבות סכסוך: נמל הדרום התרוקן ממשאיות

בעקבות חוסר תפקוד של נמל הדרום, שמאלץ נהגים להמתין מידי יום בשערי הנמל 5 שעות ויותר, מועצת המובילים הודיעה אתמול (רביעי) לחברות ההובלה שלא לפקוד את נמל הדרום החל מהיום ועד להודעה חדשה.

כתוצאה מכך, מעט משאיות הגיעו היום לנמל הדרום, כאשר בשערי הנמל התייצבו הנהלת מועצת המובילים, מנהלי חברות הובלה ונהגי משאיות, תוך שהם חוסמים את הכניסה לנמל, ומעט המשאיות שהגיעו נאלצו לעשות אחורה פנה.

מהנהלת מועצת המובילים נמסר כי "השביתה הינה תגובה לרשלנות ניהולית מצד נמל הדרום שגורם להמתנות של 5 שעות ויותר. למעשה, בין ענף ההובלה בהנהגת מועצת המובילים, לבין נמל הדרום ישנו סכסוך עבודה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כל משבר של המתנות ארוכות יענה מעתה בתגובה מהירה של אי פקידת הנמל על ידי משאיות, אנו מודעים לכך שהמשבר עלול לפגוע בכל השרשרת הלוגיסטית, החל מאניה, רציף, חברות הובלה ולקוחות הקצה, אך המצב לא מותיר לנו בררה כאשר חברות ההובלה יורדות ב 50% בתפוקה, מה שמביא להפסדים כבדים ואין אף גורם שיהיה מוכן לשאת בעלויות אלה." הוסיפו.

בעקבות חסימת שערי הנמל, זומנו גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים ודוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים לפגישה דחופה עם מנכ"ל נמל אשדוד אייל ברוך ולאה בוגץ'- גנוסר, מנכ"לית MSC ישראל (חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם) ומנהלי חברות הובלה ממובילי המאבק.

בפגישה הוחלט על שורת צעדים בכדי להביא לפתרון המשבר:
1. הגבלת המכולות הריקות – נמל הדרום יודיע לחברות הספנות לשלוח מכולות ריקות רק אחרי השעה 17:00 וכן תוגבל כמות המכולות הריקות שניתן להחזיר ביממה וזאת בכדי להוריד עומסים. זה יאלץ את המסופים שסוגרים היום בשעה 17:00, להאריך את שעות העבודה שלהם.

2. שעת פתיחת נמל דרום – הנמל ייפתח בשעה 4:30 לפנות בוקר, במקום בשעה 6:00 ויחל בקליטת משאיות. המשמעות הינה הארכת יום העבודה ופיזור העומסים.

3. שדרוג התוכנות – אחת הסיבות לעיכובים בכניסה לנמל היא באגים בתוכנות בהן משתמש הנמל. תוכנה אחת כבר שודרגה ובימים אלה עובדים על שדרוג התוכנה הנוספת.

4. מערכת זימון תורים – עקב הפקקים שנוצרו בכניסה לנמל, נהגים שהגיעו לשערי הנמל לאחר שזימנו תור במערכת, סורבו להיכנס היות ואיחרו את שעת התור. על כן, נמל הדרום יאריך את תוקף הזימון ל – 10 שעות ביממה.

5. פגישה בחנ"י – בשבוע הבא, צפוייה פגישה בחנ"י בכדי לאשר החלטות אלה מול המסופים וסוכני האוניות. כתוצאה מסיכום זה, הודיעה מועצת המובילים כי בשלב זה חוזרים לפקוד את נמל הדרום. בתוך כך, מועצת המובילים תהיה במעקב יומיומי לבדוק שאכן ישנה מגמת שיפור. ענף ההובלה לא יסבול בשום מצב המתנות של 5 שעות.

הפגנה - חסימת כביש - נמל הדרום
צילום: מועצת המובילים
Back to top button