מבזקיםתנועה ותחבורה

מחכים לרכבת: "אין חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות, לא מתכוונת לקחת סיכון"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב ערכה היום (שלישי) סיור בקו האדום של הרכבת הקלה ולאחר מכן קיימה דיון עם אנשי מקצוע מטעם משרד התחבורה וחברת נת"ע שמנהלת את הפרויקט.

לאחר הדיון החליטה השרה רגב להוציא את ניהול המטרו מחברת נת"ע. ההחלטה הזאת תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק.

הרכבת הקלה בגוש דן - הקו האדום - תבל מטרו
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

השרה רגב אמרה: "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדיון הקודם שנערך בלשכת השרה לפני כמעט שלושה חודשים (5.2.23), אמר מנכ"ל נת"ע כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח – בדיון, השרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות.

השרה רגב הוסיפה: "ברור לי כי בכל הרצה קיימות בעיות שונות, וייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות כאלה ואחרות במסגרת הרצה של הרכבת, תוך שקיפות מול הציבור וקריאה לציבור להשתתף בפיילוט תוך יידוע בדבר הבעיות. אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון."

עוד הוסיפה השרה רגב: "אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות."

הרכבת הקלה הקו האדום
צילום: חדשות מבזק לייב

יש לציין כי חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרויקט בכ-3 מיליארד שקלים. בנוסף לזאת חרגה היא מלוחות הזמנים של הפרויקט במעל שנה וחצי, כאשר זכור לכולם שהיעד המקורי היה באוקטובר 2021, נדחה לנובמבר 2022 ואז למרץ 2023. אנחנו היום במאי 2023 והקו האדום של הרכבת הקלה עדיין לא יצא לדרך.

כאמור יחד עם חריגות אלו, השרה רגב נחשפה היום בסיור לבעיות נוספות, ועל פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם.

הרכבת הקלה בגוש דן - הקו האדום - תבל מטרו
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב
הרכבת הקלה - הקו האדום - פתח תקווה
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button